beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?



Toon eerste bericht

589 reacties

Badge +3

Dit hoort niet hier in het grote off-topic topic maar weet ff niet waar ik het elders zou moeten plaatsen.. https://twitter.com/PBarlingen/status/1728041138827723149

 

Reputatie 7
Badge +3

Hier in Sloterdijk, en ook op Schiphol, staat nog rood en duidelijk dat we niet moeten vergeten om de toeslag te betalen. Voor de extra snelle rit naar Rotterdam via Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam… wacht waar betalen we ook alweer extra voor?

En reizigers maar zoeken naar die toeslagpaaltjes op Sloterdijk (en neem aan ook op Leiden, Den Haag HS, Delft en Schiedam). 

 

Reputatie 5

Goh… een toeslagenaffaire in verkiezingstijd 🤣

En ja, momenteel is het vandaag… 

Oh wacht, het kan ook simpeler… en even de toeslag optie op de kaartautomaten uit...

 

Hier in Sloterdijk, en ook op Schiphol, staat nog rood en duidelijk dat we niet moeten vergeten om de toeslag te betalen. Voor de extra snelle rit naar Rotterdam via Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam… wacht waar betalen we ook alweer extra voor?

 

Oh ja, de Sint is weer in het land… dus Kick Out Zwarte Piet blokkeert (mede namens XR) een raadsvergadering. https://www.hartvannederland.nl/nieuws/kozp-controleert-bij-50-sinterklaasintochten-op-zwarte-pieten

Maar wacht eens even, XR was toch voor of tegen klimaat/milieu of zo? 🤔

 

Nog even en ze gaan online demonstreren op de NS Community. ;) Probeer ze dan maar eens tegen te houden. 🤔 “Zolang dat niet gebeurt, zullen we blijven zitten.” is wel een mooie manier om duidelijk te maken dat ze gebruik maken van hun “grondrechten”.

Badge +3

Oh ja, de Sint is weer in het land… dus Kick Out Zwarte Piet blokkeert (mede namens XR) een raadsvergadering. https://www.hartvannederland.nl/nieuws/kozp-controleert-bij-50-sinterklaasintochten-op-zwarte-pieten

Maar wacht eens even, XR was toch voor of tegen klimaat/milieu of zo? 🤔

 

Badge +3

Goh… een toeslagenaffaire in verkiezingstijd 🤣

En ja, momenteel is het vandaag… 

Oh wacht, het kan ook simpeler… en even de toeslag optie op de kaartautomaten uit...

Oh wacht, de ICd 1100 EIndhoven - Rotterdam gaat door naar Amsterdam en niet over de HSL. Tja, dan geen toeslag natuurlijk. De 9200 (Brussel) ook niet over de HSL.

Reputatie 7
Badge +1

Aangetroffen in half jaar oud treinstel 3135
Volgende keer misschien toch maar een echte trein aanschaffen?

 

Hier heeft iemand de schietfunctie ontdekt. Dat is voor het geval de trein doorrijdt op een station waar je eruit had gemoeten.

Erg jammer om te zien dat het meubilair stuk is @Robert B. Dankjewel voor het delen.

Ik heb er een melding van gemaakt en de foto er ook bij vermeld. Spijtig dit!

Badge +3

Aangetroffen in half jaar oud treinstel 3135
Volgende keer misschien toch maar een echte trein aanschaffen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Ben benieuwd wie de bibliotheek-publieksprijs gaat winnen.

https://speld.nl/2023/11/08/de-bibliotheek-publieksprijs-wordt-uitgereikt-aan-de-beste-nederlandse-trein

@Momo

Ja, ze hebben allemaal een flesje Grols, Bavar, Jupel of Hertog J gehad. EN de Heinek was tijdelijk niet voorradig. Geen idee waarom??? 🍻

Reputatie 7
Badge +3

@Erryt NS  weet jij of er nog nazorg is aangeboden aan het treinpersoneel en de treinreizigers die het misschien vanuit hun trein hebben zien gebeuren? 

De flesjes waren overigens leeg meldt het Leidsch Dagblad.

 

Hier nog een foto waarop te zien is hoe dicht dit bij de spoorwegovergang is. Er zijn plannen om daar een ongelijkvloerse kruising te maken. 

 

 

Wat een verschrikkelijk beeld. Veel sterkte gewenst aan iedereen!

Reputatie 7
Badge +3

Storm is weer voorbij, vandaag valt er alleen nog flink wat regen en bier(flesjes).😁

Vrachtwagen was net vertrokken bij de brouwerij en net na de spoorwegovergang en de bocht de N11 op ging het mis. Op de achtergrond zijn de bovenleidingportalen van de spoorlijn Leiden - Alphen nog te zien.

 

Voor mij is het geen ongewoon beeld, iets dergelijks heb ik wel vaker gezien op het Zoeterwoudse industrieterrein bij de opslaghal van die vervoerder. Er was veel vervoer van zowel lege als volle flesjes en kratten heen en weer van die opslaghal naar de brouwerij. Bochtje nemen vanuit die hal de Productieweg op en daar gingen ze weer eens. Lekker hoor ‘s morgens voor 8 uur door bierschuim en biergeur fietsen. Een toenmalige collega is nog eens bijna geraakt erdoor. 

Badge +3

De letters zijn nu al weggewaaid en dan moet de storm nog komen. 😂

Ik barricadeer me morgen in mijn huis, de boodschappen zijn vandaag al gehaald, losse dingen zijn uit de tuin gehaald en potten met planten die vaker met een flinke storm omwaaien staan in een hoekje waar ze geen wind vangen. Ik ben er klaar voor. Nu nog kijken of de schutting het houdt. 

De ramp die NS heet… 


Het was alvast een drama vandaag. Gelukkig kon ik [de reageerder op X] nog 1e klas staan.

Meer betalen in de spits schijnt het op te lossen straks omdat reizen in de spits blijkbaar een keuze wordt. Alsof iemand dit wil.

Reputatie 7
Badge +3

De letters zijn nu al weggewaaid en dan moet de storm nog komen. 😂

Ik barricadeer me morgen in mijn huis, de boodschappen zijn vandaag al gehaald, losse dingen zijn uit de tuin gehaald en potten met planten die vaker met een flinke storm omwaaien staan in een hoekje waar ze geen wind vangen. Ik ben er klaar voor. Nu nog kijken of de schutting het houdt. 

Badge +3

Iemand een glaasje water voor de storm? Rotterdam Centraal is er klaa… 😅

 

Badge +3

Lach van de dag https://x.com/MsChrysa/status/1719703165233205752

De op een na laatste vertrekstaat bemachtigd in Utrecht, nu nog proberen dat ding thuis te krijgen met het OV.

En ja hoor… (netjes gekocht voor 15 euro in de Upcycle Shop)!?

In Dordrecht staande gehouden door V&S die dachten dat ik dit ding gejat had.

Ehh… op Delft Zuid in 2012/2013 of zo? 🤣

In de trein lukt ‘t prima, maar buschauffeurs zijn minder happig op mensen die grote objecten meenemen.

Voor wie mis grijpt bij de Upcycle Shop:

was er net en zei dat er 6 waren, terwijl ik de 1 na laatste had. Ze lijken mondjesmaat binnen te komen af en toe.

Tot (en met, Keuzedagen geneuzel) 😅 12 november dus. De vertrekstaten staan helemaal achteraan in de winkel/shop.

 

Badge +3

Haha… 

Wie gaat er over de klokken? Hier op Nijkerk is er aan de voorkant een mooie nieuwe opgehangen, maar die is aangesloten op de verlichting. Staat overdag dus stil…

https://twitter.com/chbadenhorstnl/status/1716551984751231067

Oudere foto 7 okt: Waarom brandt de verlichting eigenlijk permanent?

 

Badge +3

Zo’n dag dat alles tegenzit (via @Sander-VH op X): 

Ikzelf was mijn (beeldscherm) bril kwijt… teruggevonden onder een theedoek in het afdruiprek. Het was echt zo’n dag 🎃

Prima plek om te stoppen (Leiden Centraal) 🤣

 

Ah, Weer te ver doorgereden bij de wissel? Doen ze wel vaker op leiden valt me op 🤣

Badge +3

Totaal off-topic (politiek gebeuzel) maar die boefjes weer die het weten te flikken… https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3646145/projectie-palestijnse-vlag-op-domtoren-stopgezet-helikopter-boven-stad-achterhaalt-locatie

Als taakstraf (de skills hebben ze echt wel, want dit is echt geen kinderspel!) laat ze maar een roltrap of lift fixen, of (super denigrerend) wat treinen schoonmaken van binnen 😅

Badge +3

Oh jee, 3 oktober (ontzet van Leiden) weer voorbij en nu Delft in last! Via X/Twitter:

De @POL_Delft @NS_online @HTM_Reisinfo @EBS_OV en Toezicht & Handhaving hebben vandaag een gezamenlijke #controleactie in en rond station #Delft gehouden.

Ik vind het een prima foto maar de spontane reacties:

wat een spuug lelijk gebouw dank zij de gemeente raad

De spaties zijn toegevoegd omdat?? 🤣 Maar van dezelfde persoon

de handhavers hebben geen verstand van verkeerszaken en motten zelf eens naar hun eigen kijken voor dat ze een ander een grote bek geven ze maken zelf overtredingen zogenaamt ontheffing of vrij stelling maar dat hebben ze niet

Ooit van grammatica of Interpunctie gehoord? Welnee, zogenaamt nooit ik rammel maar wat op mijn toetsen plankje en dan heb ik natuurlyk gelyk… 😣

Het kan trouwens nog een trede spellingcontrole lager (‘hanthafers’) 😴

Badge +3

Nog eentje dan (Gouda weer...😅)

Dat is leuk, de 700 en 1800 gaan rechtsom naar Utrecht en dan naar Den Haag?

Dat de IC direct vermeld wordt is omdat die omgeleid is (HSL ligt er uit) en dus via Den Haag HS moet (zonder daar te stoppen natuurlijk, de extra reistijd nergens vermeld of staat er als ‘geen’)

Edit: getuigenverklaring “Trein systemen zijn gecrashed. Machinist kreeg ineens zwarte schermen te zien toen de lampen ook uitvielen. Automatische remmen hebben ons dus stilgezet waar we nu staan”.

Badge +3

Via X/Twitter: 

Verwachten jullie nachtvorst? Het is nu in Sittard ongeveer een graad of 20, en de wisselverwarming staat al mooi aan ... beetje overbodig lijkt mij. Het gaat om wissels 275B en 277B

 

Reageer