beantwoord

alternatief vervoer defect spoor houten geldermalsen

  • 4 November 2021
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Beste NS,

op station Houten staan nu een heleboel mensen te wachten op het alternatieve vervoer ivm het defecte spoor tussen Houten Castellum en Geldermalsen. Er is ook geen NS personeel om vragen aan te stellen en wij willen graag allemaal zo spoedig mogelijk naar huis.

icon

Beste antwoord door Tochjo 4 November 2021, 18:26

Bekijk origineel

4 reacties

Door de aanhoudende grote problemen bij ProRail (gebrek aan onderhoud, verkeersleiding)  worden nu vrijwel dagelijks onverwacht spoorlijnen platgelegd. Ook voor NS is daar zo langzamerhand niet meer tegenaan te werken want waar haal je plotseling vele tientallen bussen vandaan? Het blijft daarom helaas behelpen, meer dan zijn best doen kan NS ook niet. 

Badge +3

Bij ongeplande storingen zoals deze worden er bussen ingezet, maar die rijden niet volgens een dienstregeling. Het is dus niet goed te zeggen hoe laat de bussen rijden.

Ik hoop dat u inmiddels onderweg bent. Ik kwam zelf rond half zes aan in Houten met een bus vanuit het zuiden, en ik zag even later een enorme stoet uit de trein uit Utrecht komen. Ik vreesde al dat het wel even zou duren voordat die allemaal onderweg waren richting Culemborg en Geldermalsen.

Reputatie 7
Badge +3

Momenteel rijden er elk half uur treinen tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen. Het defecte spoor was al in de loop van de morgen bekend.

Na de spoorverdubbeling bleek het spoor op sommige stukken te verzakken. De afgelopen jaren waren er vaker problemen op dit traject. De vraag is of het probleem van nu op korte termijn opgelost kan worden.

Reputatie 1

Gister was niet de beste dag om met de trein te reizen van Utrecht naar Tiel. Ik had gekozen om via Arnhem naar tiel te reizen echt super relaxt in de intercity totdat we bij Veenendaal 20 minuten moesten wachten omdat iemand voor de trein had willen springen dit is gelukkig niet gebeurt en het meisje is door de politie meegenomen in Arnhem aangekomen moest ik ongeveer 45 minuten wachten op de trein naar Tiel uit eindelijk was ik om 20:15 ongeveer in Tiel. Om nou te zeggen dat dit de ergste dag van mijn leven was nee ik heb in Utrecht wat gegeten daarna in Arnhem even een bakje koffie gedronken en uiteindelijk ben ik toch thuis gekomen. 
 

ik reis nog niet zo lang met de trein maar heb daarvoor 25 jaar op de weg gereden door heel Nederland en daar heb ik elke dag wel vertraging meegemaakt en dan kan je niet even je ogen dichtdoen zoals in de trein dus mensen als je denkt dat het openbaar vervoer knudde is ga dan eens een jaartje met de auto naar het werk.

Reageer