Skip to main content

Kan ik een bagagekluis gebruiken om iets over te dragen aan iemand anders? Oftewel dat ik een foto van de barcode maak, deze foto via whatsapp doorstuur, en dat iemand anders dan met die foto van de barcode de kluis kan openen?

Heeft iemand dit wel een geprobeerd?

Mocht het verschillend zijn per station...ik wil dit graag doen op station Utrecht CS.

Het is vast biet de bedoeling van NS maar ik kan me niet voorstellen dat het werkt. Een barcode is op een foto niet anders en de schermen van moderne smartphones zijn echt goed genoeg om die van te kunnen lezen.

Het is vast biet de bedoeling van NS maar ik kan me niet voorstellen dat het werkt. Een barcode is op een foto niet anders en de schermen van moderne smartphones zijn echt goed genoeg om die van te kunnen lezen.

Ook dit is al een keer eerder voorbijgekomen op dit forum en ja het werkt.

Ik heb er naar gezocht, maar niet gevonden. 

Ik heb er naar gezocht, maar niet gevonden. 

Topic kan gearchiveerd zijn, maar uit mijn geheugen weet ik dat er toen wel flink over gediscussieerd is en dat de slotconclusie was dat het werkte.

Ik denk dat Olav bedoelde dat hij het zich niet kan voorstellen dat het niet werkt, want hij legt vervolgens wel uit waarom het wel zou werken.

Topic kan gearchiveerd zijn, maar uit mijn geheugen weet ik dat er toen wel flink over gediscussieerd is en dat de slotconclusie was dat het werkte.

Bedoel je deze?

Dit werkt met elke soort barcode dus het zou gek zijn als het hier niet werkt. Maak dan wel een goede duidelijke scherpe foto, dan kan er eigenlijk niks mis gaan.

Bedoel je deze?

Ja die dus, je bent een topper maar dat wist je al.. Ik was inmiddels met tussenpozen (2 appeltaarten aan het bakken) bij pagina 65 van mijn historie gekomen. Mijn reactie van destijds stond ergens op pagina 76.

Je was er bijna. 😅

Met zoekfunctie nog sneller gevonden dan ik een appeltaartpunt kan opeten. 😁

Maar nu krijg ik spontaan trek in zelfgebakken appeltaart. Lang geleden dat ik die eens gemaakt heb. 

Je was er bijna. 😅

Met zoekfunctie nog sneller gevonden dan ik een appeltaartpunt kan opeten. 😁

Maar nu krijg ik spontaan trek in zelfgebakken appeltaart. Lang geleden dat ik die eens gemaakt heb. 

Ik had alleen maar gezocht op kluis en kluizen en toen het topic dus niet gevonden. Goeie tip om inderdaad meer woorden te gebruiken. Ik bak meestal appeltaarten als ik ergens op af moet. A.s. zondag een atletiekwedstrijd en dat is dan een lekker begin voor alle vrijwilligers daar.

Ik denk dat Olav bedoelde dat hij het zich niet kan voorstellen dat het niet werkt, want hij legt vervolgens wel uit waarom het wel zou werken.

Woeps, dat bedoelde ik zeker. Sorry voor de verwarring.

Ik had alleen maar gezocht op kluis en kluizen en toen het topic dus niet gevonden. Goeie tip om inderdaad meer woorden te gebruiken. Ik bak meestal appeltaarten als ik ergens op af moet. A.s. zondag een atletiekwedstrijd en dat is dan een lekker begin voor alle vrijwilligers daar.

De combinatie kluis/kluisje/bagagekluis met foto, scan of anderen/iemand anders was inderdaad waardoor ik het vond.

Ik bakte nog wel eens een appeltaart om met mijn verjaardag op werk te tracteren. Vaak dan ook nog een perentaart en cake erbij. Zo'n perentaart is ook erg lekker en was ook altijd erg gewild bij die tractaties. 

Hou er rekening mee dat er vast nog wel ergens bagagekluizen zullen zijn waar je een kaartje krijgt dat je voor ophalen in een lezer moet steken (met streepjescode of zelfs een magneetstrip), dat vervolgens ‘ingeslikt’ wordt.

Maar als je een kluisje kunt openen door een qr-achtige code te scannen werkt dat ook wel met een foto op een telefoon.

Zie het er nog wel van komen dat je met NS Flex je bagage kunt ‘parkeren’ met een ov-chipkaart 🤣

Moeten ze wel weer de voorwaarden aanpassen zoals per 15 november 2024

Toevoeging Deur-tot-deurdienst
Parkeren via NS-app

Reageer