Skip to main content

Ik mis vaak mijn aansluiting in Breda en moet dan half uur wachten. Op de perrons is het in de herfst winter zo vaak winderig en koud. Beneden in de hal tussen de perrons is ruimte zat voor wat leuke bankjes tegen de muur. Kan dat geregeld worden? En wat meer kleur kan ook geen kwaad in het station!

De vrees is dat dit soort banken allerlei volk trekt die je niet wil hebben zoals zwervers en hangjeugd.

Beneden in de hal mogen geen bankjes of andere zaken en versieringen bijgeplaatst worden. Dat heeft met eisen van de architect te maken. Het is bewust zo ontworpen (helaas). Functioneel, basic, kaal en koud met Italiaans marmer en goedkope steenstrips waar niemand om gevraagd heeft. Behalve de steenstrips is alles in grijstinten, geen frisse kleuren.... En inderdaad, bankjes wegzetten in de hal is vragen om vandalisme en problemen met daklozen, hangjeugd etcetera.

Maar goed, resultaat is wel dat het op station Breda kaal, koud en winderig is met nul sfeer. Van een warm onthaal of comfortabel wachten is geen sprake. Ik ga 's avonds als ik weer 20 minuten moet wachten meestal maar in de AH to Go staan, hoewel het er niet kan zitten daar is het wel warm.

Beneden in de hal mogen geen bankjes of andere zaken en versieringen bijgeplaatst worden. Dat heeft met eisen van de architect te maken. Het is bewust zo ontworpen (helaas). Functioneel, basic, kaal en koud met Italiaans marmer en goedkope steenstrips waar niemand om gevraagd heeft. Alles in grijstinten, geen frisse kleuren.... En inderdaad, bankjes wegzetten in de hal is vragen om vandalisme en problemen met daklozen, hangjeugd etcetera.

Maar goed, resultaat is wel dat het op station Breda kaal, koud en winderig is met nul sfeer. Van een warm onthaal of comfortabel wachten is geen sprake. Ik ga 's avonds als ik weer 20 minuten moet wachten meestal maar in de AH to Go staan, hoewel het er niet kan zitten daar is het wel warm.

Ik was er laatstelijk weer eens een tijdje omdat de IC Direct weer eens kuren had. Vlakbij de piano is er wel een soort van trap (grote driehoek) die omhoog gaat daar gaan wel veel mensen zitten te wachten zag ik. 

Even gekeken of ik een afbeelding kon vinden, de enige is onderstaande aan de linkerzijde van de foto.

Ik ken die trap, die gaat omhoog naar het busstation. Dan kom je achteraan op het busplatform uit. Er gaan vaak mensen op zitten. Het is best een stukje lopen van die trap naar het treinperron.

Ik ken die trap, die gaat omhoog naar het busstation. Dan kom je achteraan op het busplatform uit. Er gaan vaak mensen op zitten. Het is best een stukje lopen van die trap naar het treinperron.

Overigens als ik de foto's op internet kijk dan stonden er in het verleden dus wel banken in de hal. Zijn die dan weggehaald na een conflict met de architect?

Overigens als ik de foto's op internet kijk dan stonden er in het verleden dus wel banken in de hal. Zijn die dan weggehaald na een conflict met de architect?

Is dat binnen de poortjes? Begreep dat soortgelijke tafels (maar dan buiten de poortjes) elders verwijderd waren omdat ze ‘onguur volk’ aantrokken’ en ondernemers last hadden van winkeldiefstal.

Al zie ik verband tussen die tafels en boeken jatten bij de Bruna niet, want die ga je daar natuurlijk niet zitten lezen 😄

Is dat binnen de poortjes? Begreep dat soortgelijke tafels (maar dan buiten de poortjes) elders verwijderd waren omdat ze ‘onguur volk’ aantrokken’ en ondernemers last hadden van winkeldiefstal.

Al zie ik verband niet tussen die tafels en boeken jatten bij de Bruna, want die ga je daar natuurlijk niet zitten lezen 😄

Nee dit is buiten de poortjes, binnen de poortjes is er vrijwel niets in Breda. Ik ben er wel eens geweest toen het net geopend was en ik herinnerde mij vaag dat er toen wel bankjes waren. Nu is het daar helemaal koud en kil. Enige zitplek is dus de trap naar het busstation.

Reageer