Bankjes stationshal rotterdam | NS Community

Bankjes stationshal rotterdam

  • 14 May 2023
  • 10 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 1

Merkte laatst al dat de bankjes verdwenen waren in de stationshal in Rotterdam. Vernam later dat het was wegens overlast van onder meer daklozen.

Wel een erg rigoureuze maatregel. Logischer lijkt me om dan die (bestaande) bankjes 's avonds na een bepaalde tijd te barricaderen ofwel opklapbare bankjes, die je 's avonds kan vergrendelen.


10 reacties

Reputatie 7

voor de bankjes is het schamele aantal van 5 proefjes teruggekomen, een schijnoplossing tegenover het aantal zitplaatsen op de oude bankjes.

 

.

Op Duitse stations schijnen ze soms klassieke muziek te draaien tegen verslaafden en zwervers.

Reputatie 7
Badge

Geen idee, ik kom niet zo vaak laat in de avond op Amsterdam Centraal.

Badge +3

Haha, doen ze dat nog steeds in Amsterdam (IJpassage)?

Reputatie 7
Badge

De oplossing om overlastgevers weg te jagen…

Wat in Amsterdam Centraal werkt, moet ook in Rotterdam werken, toch?

Met dank aan Toon Hermans, Ruud Bos en René Merkelbach. 

En zet de bankjes maar weer terug, hoor.

 

Maar er zijn toch ook van die banken met meerdere leuningen, zodat je er niet op kunt gaan liggen? 

Ja, maar die kun je nog steeds als hangplek voor drank- en drugsscene gebruiken.

Badge +3

Er komen nu als tussen oplossing stenen poefs bekend van een aantal andere Stations waaronder Utrecht CS.

Ja, die heeft Eindhoven ook (buiten de overkapping) en worden vaak gebruikt als rookplek.

Maar er zijn toch ook van die banken met meerdere leuningen, zodat je er niet op kunt gaan liggen? Of hadden ze die al in Rotterdam en werkte dat niet omdat daklozen zich eronder wisten te wurmen?

Reputatie 7

Er komen nu als tussen oplossing stenen poefs bekend van een aantal andere Stations waaronder Utrecht CS.

Maar ik hoop tijdelijk en dat de bankjes terugkomen.

.

Reputatie 1

@Lies87 Weet niet precies hoe lang maar uiteraard in de centrale stationshal. Daar zitten (liggen) ook eerder daklozen dan in de passage, waarvoor je moet inchecken.

Reputatie 6

Sinds wanneer zijn ze weg? Op 2 mei nog half uur op bank gezeten in de hal, wel binnen gebied na de poortjes.

Reageer