beantwoord

Bereikbaarheid station Utrecht met een vouwfiets

  • 26 October 2017
  • 17 reacties
  • 689 Bekeken

Vandaag was het bijna onmogelijk om met de vouwfiets Utrecht CS binnen te komen. De roltrap op het Moreelplein deed het niet, via de nieuwe fietsenstalling geen lift. Toch via de nieuwe stalking naar binnen. Geen lift naar het station. Dus dan met de trap met je fiets in je nek. En dan halverwege de rekening krijgen dat je de fiets eerst moet opvouwen, want anders kom je het station niet in. Ik word er gek van. Dit zorgt ervoor dat mijn reisplezier danig gebald wordt.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 27 October 2017, 19:26

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2
Je kunt ook via de Noordertunnel het station binnen gaan. Bij de trappen die je dan tegenkomt zijn fietsgoten aanwezig zodat je de fiets niet hoeft te dragen.
Hallo Gwennedu, welkom op ons Serviceforum.

Ik begrijp dat dit erg onhandig is. Deed later op de dag de roltrap het wel weer? De werkzaamheden op Utrecht CS zorgen helaas af toe voor hinder, hopelijk neemt dit snel af. Kun je iets met de tip van Sjoerd85?

Ik ben blij inderdaad met de fietsgoten naar en van de sporen. Alleen heb ik al rijden wilden vragen of er bij de eerste twee trappen spoor 1-4 denk ik fietsgoten naast de trap ontbreken om van het spoor met je fiets naar beneden ban de trap te lopen. Dat is onhandig en gevaarlijk. 

Excuus de spelling ging verkeerd ik wilde al tijden vragen waarom die fietsgoten van het spoor 1-4 naar ik meen ontbreken om naar beneden de trap af met je fiets of vouwfiets te lopen. 

Excuus nog een laatste toevoeging en dan heb ik het over de trappen aan het einde van het spoor van spoor 1 -3 en volgens mij nu ik er over nadenk geldt dit ook voor andere sporen in deze tunnel dat de fietsgoten ontbreken om de trap af te kunnen met de fiets de tunnel eindigt in de noordertunnel alwaar je de kleine fietsenstalling tegenkomt aan het einde van de de tunnel 

Ter conclusie, hierbij mijn dringende verzoek of de fietsgoten alsnog gemaakt kunnen worden bij deze sporen om van het spoor naar de tunnel de trap af te kunnen met je fiets. Ik probeer nu al goochelend met de fiets de trap alsnog af te komen maar dat is eigenlijk best gevaarlijk  en u zult zich wellicht afvragen waarom dan niet de andere kant op van het spoor maar ik heb een lift fobie en wegens klachten kom ik tevens zo min mogelijk door de grote hal van Utrecht centraal en ook vermijd ik de trappen naar de grote fietsen stalling vanwege eerder genoemde klachten. Ik hoop daarom ten zeerste dat de trappen van de sporen naar de noordertunnel alwaar de kleine fietsenstalling is ,vouwfiets en fiets vriendelijk worden gemaakt zodat gevaarlijke situaties om met de fiets te proberen van deze sporen naar de noordertunnel proberen te kunnen komen vermeden kunnen worden 

Hi Kimchi. Welkom bij de Community!

Ik zet je wens graag door. Even voor de duidelijkheid. Het gaat dus om het ontbreken van fietsgoten bij de trappen aan het einde van spoor 1-3 op Utrecht Centraal?

Reputatie 7
Badge +3

Er is nog een ander topic over het ontbreken van fietsgoten in de Noordertunnel. Zou fijn als er actie ondernomen wordt.

Als alternatief neemt men regelmatig de fiets mee de roltrap op als men vanaf perron naar de centrale hal wil op Utrecht CS. Dat is niet veilig ook niet met de fiets via de trap (jaren geleden iemand een flinke smak zien maken op de roltrap met de fiets en vlak daarvoor zelf op de trap een vallende fiets van iemand kunnen ontwijken).

Het zou fijn zijn als op alle stations er fietsgoten langs de trappen komen, waar ze nog niet zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Denice NS

Ik heb eerder een topic gemaakt over de ingang Smakkelaarshoek:

Vorige week foto’s toegevoegd.

Ik zet overigens mijn vraagtekens bij de kwaliteit van het projectmanagement van ProRail en NS Stations bij verbouwingsprojecten bij tunnels en trappen. Je zou denken dat een fietsgleuf tot zo langzamerhand wel eens bij de standaardontwerpeisen zou horen. Net als het aanbrengen van trapleuningen in contrasterende kleuren voor slechtzienden. Dat gaat ook nog steeds mis.

 
 
×
 
 
 
Reputatie 7
Badge +3

Gisteren ben ik weer een keer via deze tunnel gekomen naar spoor 5 gegaan. Het viel me overigens op dat bij de trappen naar spoor 1-2 en naar spoor 3-4 er wel degelijke aan een kant van de trap een fietsgleuf zit. Als van het perron af komt zitten de fietsgleuven aan de rechterkant.

Nu nog een fietsgleuf bij de trap naar de uitgang.

Hoi Denice

excuus voor mijn rijkelijk late reactie ik was ziek vandaar mijn late reactie.

het gaat om spoor 1-4 en 14-15. Als je dus van het spoor af met je fiets of vouwfiets de trap wilt aflopen dan ontbreekt de fiets richel aan de linker kant van de trap waardoor het levensgevaarlijk wordt. 
veel dank alvast voor de hulp bij bereikbaarheid met de fiets van centraal station Utrecht  -/ de noordertunnelals je met beperkingen van doen hebt 

Dag i Marc ik weet niet wat voor fietsbanden jij hebt maar ik kom met mijn vouwfiets noch mijn normale fiets aan de hand met geen mogelijkheid van spoor 1-2 via de rechterkant van de trappen. Zie foto dat is geen ! Fietsgleuf. In ieder geval geen gleuf waar je fiets in past om naar beneden te lopen

De sporen anders dan spoor 1-4,14-15 hebben allen wel een veilige fietsgleuf aan beide kanten can de trap van spoor naar noordertunnel. Het zou heel fijn zijn als dit voor alle sporen mogelijk gemaakt zou worden. Veel dank alvast

Reputatie 7
Badge +3

Zoveel mensen met (vouw) fietsen gebruiken de Noordertunnel niet, je moet ook maar net van het bestaan weten. Aan beide kanten een fietsgleuf zou mooi zijn, maar met 1 gleuf kun je ook naar boven of beneden. Moet je de fiets alleen aan de andere hand nemen.

Helaas dat heb ik al geprobeerd en dit lukt mij niet met de fiets in de linker gleuf naar beneden lopen. 

Ik zet je suggestie graag door, Kimchi! :) Bedankt voor de verduidelijkende foto's.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de fietsgleuf naar het perron al een paar keer gebruikt met mijn elektrische vouwfiets. Dat ging wel een beetje ongelukkig omdat de gleuf erg dicht bij de muur zit waardoor de leuning in de weg zit. Maar er is tenminste een gleuf.

Ik heb juist een probleem met het feit dat er geen fietsgleuf zit bij de trap bij ingang Smakkelaarshoek.

@MoDe Wanneer de verbouwing van alle straten en fietspaden eindelijk klaar is, is dit de handigste ingang vanaf de fietsroute van het Vredenburg naar het Centraal Station.

Reageer