beantwoord

bewaakte fietsenstalling niet uitgecheckt

  • 20 November 2023
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Ik had mijn fiets gestald bij bewaakte fietsenstalling Heemstede, maar omdat ik de juiste sleutel niet bij me had heeft mijn moeder die later voor me opgehaald. Zij mocht door het poortje lopen omdat ik al eerder zelf had uitgecheckt, maar dus zonder fiets. Nu blijkt dat mijn fiest nog niet is uitgecheckt en de NS kan deze niet op afstand voor mij beeindigen. De enige mogelijkheid is om opnieuw met mijn/een fiets daarheen te gaan en dan opnieuw uit te checken, en na afloop restitutie aanvragen. Ik woon niet in Heemstede maar in Rotterdam en bovendien moet ik dan eerst de stalling zien in te komen zonder in te checken, en dan uitchecken en hopen dat ik restitutie krijg toegekend. Dat lijkt enorm omslachtig. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 20 November 2023, 11:09

Bekijk origineel

2 reacties

Dus je moeder heeft niks in- of uitgecheckt, maar jij hebt wel uitgecheckt, zonder fiets? Als wij het niet aan kunnen passen, dan heb je waarschijnlijk gebruik gemaakt van stallen op pin. Zoals ik het nu meekrijg zou dat goed moeten komen. Mocht er toch een foutief bedrag in rekening worden gebracht, stuur dan even jouw bewijsstukken en verhaal naar de klantenservice. Dan wordt dit nog even nagekeken.

Dankjewel Laura, ja precies. Mijn moeder heeft niets in of uitgecheckt, maar ik heb met mijn ov chipkaart uitgecheckt, zonder fiets. Ik heb dus ook nog niets afgerekend, maar zal wel een rekening gaan ontvangen en dan stuur ik de bewijsstukken op. Hopelijk komt het dan goed. De klantenservicemedewerker had aan de telefoon aangeraden om terug te gaan om opnieuw uit te checken, maar dan zou ik zonder fiets daar binnen moeten gaan (of met fiets maar dan zonder in te checken) en dan uitchecken, en ik weet niet hoe dat voor elkaar te krijgen. Via de telefoon konden ze in elk geval niets doen.

Reageer