Boekenruilkraam - op meer stations? | NS Community

Boekenruilkraam - op meer stations?


Reputatie 7
Badge +1
Tot ca 2 jaar terug was er in de traverse van Utrecht CS naar dat Hoog-Catarijne een ruimte als boekenruilplaats ingericht, is zelfs nog feestelijk geopend door een auteur. Is gesloten en die traverse is ook al afgebroken. Lijkt sterk op die boekenruilkastjes die tegenwoordig veel mensen bij huis hebben, maar dan groter.
Gisteren zag ik dat aan de centrumzij van Utrecht-CS, vlak naast de VVV-Infopost en de trap naar het nieuwe busstation daar, een kraam staat met hetzelfde doel. Wel wat kleiner, maar leuk hernieuwd initiatief! Vind ik persoonlijk veel leuker als die valse piano's.
Heeft iemand soms iets dergelijks op andere stations opgemerkt, of eventueel vlakbij?

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

De StationsBoekWissel op station Utrecht Centraal staat nu binnen de poortjes, bij de trap in de hal.

Reputatie 6
Badge +2

Er is ook een StationsBoekWissel op Amsterdam Amstel.

Reputatie 6
Badge +2

 

hoge en lage houten kast in de vorm van een locomotiefje met tender

in de vorm van een locomotiefje met hoge achterkant en lage voorkant

Reputatie 6
Badge +2

Er zijn nog wel de StationsBoekWissel op station Utrecht Centraal en station Nijmegen en de Boekspot op station Houten.

En op station Heerlen en station Leiden Centraal een zelfde als op station Nijmegen (hoge en lage houten kast in de vorm van een locomotiefje met tender).

Reputatie 6
Badge +2

Book Central. in het Groothandelsgebouw is er niet meer.

Er zijn nog wel de StationsBoekWissel op station Utrecht Centraal en station Nijmegen en de Boekspot op station Houten.

Reputatie 3

Wat ook leuk op Utrecht Centraal is/zijn de plantenbakken verspreid in de stationshal.

Oude trein prullenbakken gevuld met plantjes dus!….Aardig!

Reputatie 6
Badge +2

(..) op station Utrecht Centraal (..)

De andere die ik weet zijn op station Houten bij de fietsenstalling, op het eerste perron van station Nijmegen (..) en bij station Rotterdam Centraal in het Groothandelsgebouw, op de eerste etage.

De namen variëren, maar zijn voor het googelen wel handig om te weten. Op Utrecht Centraal en station Nijmegen heet die StationsBoekWissel, op station Houten Boekspot, in het Groothandelsgebouw Book Central.

Zie ook https://community.ns.nl/op-het-station-17/ervaringen-gezocht-met-boeken-ruilen-en-of-delen-64738.

 

Reputatie 3
Het leuke van die boekenruilwinkel op Utrecht Centraal was de grote doorloop van de boeken. Ik keek elke week wel even. Maar goed om te horen dat het nog steeds bestaat. Ik zal morgen eens kijken. Mijn voorraadje oude boeken was groeiende...
Reputatie 6
Badge +2
201904 15 20:02
Er zijn op station Utrecht Centraal nu inderdaad twee locaties.
Reputatie 6
Badge +2
201904 15 7:43 bookspot
Die kende ik nog niet, wel een andere op station Utrecht Centraal (of hij is verplaatst), de trap op in de hal.

De andere die ik weet zijn op station Houten bij de fietsenstalling, op het eerste perron van station Nijmegen, in de OV Servicewinkel NS van station Zaandam, en bij station Rotterdam Centraal in het Groothandelsgebouw, op de eerste etage.

Reageer