Data omtrekt P+R locaties aan de A15 | NS Community

Data omtrekt P+R locaties aan de A15

  • 11 November 2021
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Goeden dag,

 

Voor een project aan de A15 ben ik op zoek naar informatie omtrent het gebruik van de P+R locaties aan de A15. Na te bellen met de gemeente Sliedrecht heb ik begrepen dat NS deze parkeerplaatsen beheert, deze zijn veelal aan de naastgelegen treinstations gelegen. Kunt u mij mogelijk verder helpen met het vinden van deze informatie?

 

Ik zoek data over het gebruik van de P+R locaties aan de A15, de drukte, tijdstippen van de drukte, en andere data die u beschikt zou ik ook enorm waarderen.

 

De locaties waarvoor ik informatie zoek zijn:

  1. P+R Rotterdam Slinge
  2. P+R Rotterdam Beverwaard
  3. Q-Park P+R Westelijke Parallelweg Station Zwijndrecht
  4. P+R Rotterdam De Schans
  5. nextbike - P+R Weeskinderendijk
  6. P+R Station Dordrecht
  7. P+R Sliedrecht Station Baanhoek
  8. P+R Station Sliedrecht
  9. P+R Sleeuwijk, Tol West, bus
  10. Q-Park P+R Geldermalsen
  11. P+R Zaltbommel
  12. P+R Beesd
  13. P+R Tiel
  14. P+R Hemmen Dodewaard
  15. P+R Opheusden
  16. P+R Kesteren
  17. P+R Zetten Andelst
  18. P+R Nijmegen-Noord
  19. P+R Station Elst

Kan iemand mij verder helpen?


3 reacties

Hoi Memo Buijs FMN, en welkom bij de NS Community!

Na wat rondvragen werd mijn donkerbruine vermoeden bevestigd. Helaas hebben wij geen parkeerterreinen in beheer. Het lijkt erop dat de meeste van deze P+R locaties worden beheerd door Q-Park. De rest wordt beheerd door de gemeente waarin ze liggen.
Mijn advies is dan ook om het toch daar eens te proberen!

Badge +3

Hi en welkom @Memo Buijs FMN,

Veel P+R parkings bij stations zijn van https://www.q-park.nl/nl-nl/p-r/ en dan geldt het volgende (met een abonnement of treinreis die daarvoor in aanmerking komt):

Parkeren met korting bij NS-stations 

Bij meer dan 100 treinstations in Nederland kun je voordelig parkeren op een Q-Park P+R terrein: 7 dagen in de week, 24 uur per dag. Handig als je met de trein naar het werk of een dagje uit gaat. 

Heb je een OV-chipkaart of NS-Business Card? Dan parkeer je met korting. Voorwaarde is wel dat je dezelfde dag een treinreis binnen Nederland maakt en in- en uitcheckt bij een ander treinstation. Ook als je meerdere dagen parkeert krijg je korting, mits je het Q-Park P+R terrein verlaat op dezelfde dag als de terugreis met de trein.

Voor je A15 project heb je daar waarschijnlijk niets aan, en veel ‘stations’ die je noemt zijn geen NS station of halte, Sliedrecht en zo.

Veel meer info vanuit de NS Community zul je niet krijgen, en zal je daar dus andere ingangen voor moeten zoeken. 

Als in ‘de NS gaat echt niet uitzoeken hoeveel mensen de P+R in Sliedrecht gebruiken’.

Succes, en laat het vooral hier weten als je iets wijzer geworden bent!

Dank voor de reacties. Ik zal Q-Park en de gemeenten benaderen om verder te komen.

Reageer