De roltrap op Amsterdam zuid | NS Community
beantwoord

De roltrap op Amsterdam zuid

  • 13 October 2021
  • 17 reacties
  • 337 Bekeken

Als ik in de ochtend aankom dan doen alle roltrappen het. Ga ik echter terug, naar Almere, dan staat de roltrap omhoog stil. Is nu al 2 weken. Waarom is dat? 

Gr

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 October 2021, 19:33

Bekijk origineel

17 reacties

Jammer dat je hier tegenaan loopt, ingrid kloppenburg. Hoe laat is dit op de terugweg?

Hoi Laura, 

In ieder geval elke keer tussen half 5 en half 6.

Deze roltrap zal defect zijn want die staat ook op andere tijden stil.

In de ochtend niet. Daar heb ik op gelet de afgelopen dagen. Dat is toch vreemd? Of misschien vindt NS dat we fitter moeten worden in de spits? 😂

Juist, hoppakee, met de benenwagen! 😉 Nee hoor, ik zal even een melding aanmaken dat dit zo is. Ik kan me namelijk voorstellen dat NS ervoor kiest om de roltrap op bepaalde momenten stil te zetten wegens minder voetverkeer, maar dat zal niet het geval zijn in de spits, lijkt me. Bij spoor 1-2, of 3-4?

Ik heb recent gezien dat hij in de ochtend ook stil stond :D

@Laura NS  Deze trap is de enige trap omhoog naar de perrons 1-2 binnen de poortjes en wordt dus flink gebruikt de hele dag door, het lijkt me dan ook heel vreemd als deze bewust stilgezet zou worden.

Zeker omdat het geen lekkere trap is om stilstaand omhoog te lopen vanwege de treehoogte.

Thanks @Jeroen! Ik meld hem!

Hoi Laura en jeroen, 

Dank jullie wel! En kan idd ook wel zijn dat hij ook in de ochtend heeft stilgestaan. Maar hopelijk kan ik binnenkort weer lekker op de roltrap staan ipv die grote stappen te nemen. 😂. Perron 1-2.

 

Nogmaals,dank jullie wel! 

Ingrid

Reputatie 1

De roltrap is nog steeds niet werkend! Gelukkig is er ook een lift. Er waren vanavond die hun trein net misten.

Hopelijk wordt de roltrap snel gemaakt.

Mijn collega heeft het defect doorgegeven, dus er wordt snel aan gesleuteld. Hopelijk is de roltrap dan snel weer werkend!

Reputatie 3

Nog steeds defect.....was er 1uur geleden.....En ook de roltrap vanaf spoor 3/4 naar beneden was ook defect...Treurige zaak....

Update. Nog steeds defect. Wel staat er nu een bord bij dat de roltrap defect is. Misschien een tip om op het bord te zetten wanneer hij gemaakt wordt? 

Vanmorgen ook de roltrap in Almere centrum naar perron 1/2 stuk. Ik hoop niet dat ik een spoor van kapotte roltrappen ga nalaten. 

Badge +3

De info kan beter, zie dit over liften op Rotterdam Lombardijen:

Maar ja, als het steeds om korte storingen gaat… 

Reputatie 6
Badge +2

Jammer dat de roltrap nog steeds defect is, maar fijn dat het nu wel wordt aangegeven. Soms kan het defect helaas niet altijd direct gemaakt worden. Vaak is de reden hiervan dat er bepaalde onderdelen nodig zijn die dan besteld moeten worden. Ik zal je melding over de roltrap in Almere Centrum ook direct doorzetten zodat we daar ook een monteur langs kunnen sturen. Bedankt voor je melding! 

Reputatie 3

Inmiddels zijn de roltrappen naar spoor 1 en 2 vervangen door vaste trappen omdat het te druk zou zijn… Nogal logisch dat men liever de roltrap neemt dan de vaste trap aan de overzijde. Beter was geweest de trappen aan de overzijde te vervangen door roltrappen. Dan wordt de drukte beter verdeeld. Dan blijft alleen de lift over voor wie de trap bezwaarlijk is, maar als die kapot is duurt het gewoonlijk maanden voor die weer gerepareerd is. De passagier staat bij de NS op 1, 2 en 3, van onderaf wel te verstaan.

Ja, dat slaat echt helemaal nergens op. Alleen maar trappen. Jammer NS. Geen punten. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat de roltrappen vervangen zijn door vaste trappen is tijdelijk. Wanneer de verbouwing van het station klaar is keren de roltrappen weer terug. Het is bovendien de verantwoordelijkheid van ProRail.

https://www.prorail.nl/nieuws/vervanging-roltrappen-station-amsterdam-zuid-door-vaste-trappen

Reageer