Skip to main content

Laat ik maar eens een lijst delen van de defecten op de Zeeuwse Lijn...

Middelburg:

- Glazen wand van wachtruimte ligt er al enige tijd uit.

- Prullenbak naast wachtruimte is lichtelijk gesmolten en open sinds vandaag

Arnemuiden:

- Er is niks meer heel 🫠

Goes:

- Schuifdeur aan de kant van de fietsenstalling van de stationshal is al enige tijd defect

Rilland-Bath:

- Informatiebord ingang perron 1 (bij fietsenstalling) is al sinds begin 2024 defect!!

Ik denk dat er een apart beleid moet komen voor de Zeeuwse stations want tegen de vernielzucht van de Zeeuwen is geen kruid gewassen. Dat betekent: kale perrons met zo min mogelijk meubilair en de wachtruimtes slopen.

Apart, de Zeeuwen zijn dus vernielzuchtiger dan de rest van het land. Hoe komt dat? 

Apart, de Zeeuwen zijn dus vernielzuchtiger dan de rest van het land. Hoe komt dat? 

Wellicht is er weinig te beleven, gaan mensen zich dan vervelen en worden baldadig.

Dat verschijnsel zie je in boerendorpen ook vaak.

Broodje aap verhaal natuurlijk.

In de Randstad gaat het er net zo hard aan toe, misschien zelfs harder. Alleen wordt dat niet op het station geuit want in de Randstad heb je meer dan genoeg om te vernielen!

Dat de mensen uit bijvoorbeeld Arnemuiden en Reimerswaal graag de boel vernielen betekent nog niet dat de rest van Zeeland dat graag doet.

Maar goed, als ​@Tamzin de Zeeuwen in kwaad daglicht kan zetten dan doet ie dat met alle liefde, het zijn toch maar een stel stugge boeren.

Je gaat toch ook niet heel Flevoland voor gek uitmaken, omdat alleen Urk de boel aan het verzieken is?

Maar goed, als ​@Tamzin de Zeeuwen in kwaad daglicht kan zetten dan doet ie dat met alle liefde, het zijn toch maar een stel stugge boeren.

Tja, ik heb dit topic niet geopend.

Tja, ik heb dit topic niet geopend.

Waar ligt de link tussen Zeeuwen die graag de boel vernielen en dit topic? Voor hetzelfde geld zijn het een paar toeristen, Rotterdammers of asielzoekers geweest 🤷‍♂️.

Bij elke topic dat over de Zeeuwse Lijn gaat, weet jij weer een extra negatief laagje toe te voegen. Leuk dat je geen goede opinie hebt over Zeeland, maar dat hoef je niet elke keer te tonen.

Het is immers een forum over het OV en geen forum over een provincie.

Waarom open je dit soort topics dan? Wat wil je ermee bereiken? Echt Zeeland promotie is het niet.

Niks specifieks dramatisch aan de Zeeuwse lijn. Op zovele stations in het land zijn zaken defect of worden vernield en duurt het soms lang ze te repareren.

Waarom open je dit soort topics dan? Wat wil je ermee bereiken? Echt Zeeland promotie is het niet.

Misschien zodat moderators deze defecten door kunnen zetten naar de juiste afdeling waardoor ze eindelijk wel gerepareerd worden? Het is geen Rotterdam Centraal waar bijna elke defect door het personeel wordt gezien en gemeld.

Wat is de gedachtengang bij jullie wanneer er zo'n topic wordt geopend overigens?

"Och jeetje, er is wat defect daar gaat de reputatie van Zeeland"?

Vind Arnemuiden wel komisch… want daar is (altijd) alles kapot? 🤣

Maar zoveel is daar toch niet om te ‘vandaliseren’? Niet eens een lift om je behoefte in te doen (is er wel een WC eigenlijk?) 🙄

Maar zoveel is daar toch niet om te ‘vandaliseren’? Niet eens een lift om je behoefte in te doen (is er wel een WC eigenlijk?) 🙄

Het verlaten stationsgebouwtje is de pineut.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/16491885/stukgeslagen-wcs-kapotte-ramen-en-overal-troep-verlaten-stationsgebouw-arnemuiden-trekpleister-voor-vernielers

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/16946330/inwoners-arnemuiden-hopen-dat-verkoop-stationsgebouw-einde-maakt-aan-vernielingen

Het stationnetje kent een lange geschiedenis van vernielingen. Het is ook een verzamelpunt voor rondhangende jeugd uit het dorp. Uit verveling, spanning en sensatie waarschijnlijk wordt er “gevandaliseerd”. Dat er in Arnemuiden echt helemaal niks te doen is voor jongeren, en het zo stil is op straat, zal hier vast aan bijdragen.… en eenmaal iets kapotgeslagen, trekt weer nieuwe vandalen aan om nog verder te gaan slopen 🙄

Het verlaten stationsgebouwtje is de pineut.

Auw… dan inderdaad liever verkopen en anti-kraak of ‘migranten’ (die zich in de regel prima weten te gedragen, of na een wild feestje zelf de boel fixen).

Als er toch al een ‘logies’ bestemmingsplan is (tijdelijke kamerbewoning en brandvoorzieningen e.d.) en je migranten niet vertrouwt, dan zet er wat (werk)studenten in en bespaar je direct die € 80.000 aan herstelkosten (in ieder geval het arbeidsloon).

Een kleine kroeg/cafe of andere (late night) horeca runnen lijkt me voor een paar slimme studenten ook een no-brainer. Na investering via een bank, crowdfunding of wat (behoorlijk risicoloos) vermogen van welvararende ouders of zo.

Just thinking… gewoon netjes houden kost echt niet de hoofdprijs met het juiste ‘management’ (die dan ook bewoner zijn) en voor verduurzaming -isolatie en andere ‘groene’ dingen- zijn er ook nog de nodige subsidies 🤣

Kende heel het stationsgebouw niet (Vught wel) maar op deze manier is het zonde want er valt zeker winst uit te halen (denk ik). Oudenbosch is ook geen hip station (niets te doen daar) maar staat er keurig bij.

Het stationsgebouw is nu dicht getimmerd al helemaal geen uitnodiging natuurlijk… men wilt er een café of zelfs een huis van maken 😄. Je hoeft alleen maar de deur uit te stappen en je bent al op het station.

Maar het past helaas wel weer bij de Zeeuwse Lijn, Station Middelburg die aan het aftakelen is door toedoen van ProRail en de gemeente en nu ook station Arnemuiden door vandalen.

ProRail doet volgens mij niet eens is meer de moeite om de boel daar te repareren, alle ramen van de wachtruimtes liggen er uit en het stationsgebouw is dus dichtgetimmerd.

Nu is elke raam en deur dichtgetimmerd.

De WC zit in het stationsgebouw, maar die is volgens mij al jaren niet meer toegangkelijk en is overigens ook gevandaliseerd…

Hoorde van een conducteur dat de dingen die gerepareerd worden het niet eens is 1 dag volhouden, vraag me toch af wat er aan de hand is met die jeugd daar 😬.

Conclusie:

Arnemuiden is geen visitekaartje voor Zeeland 🙃, maar dat wist de grootste grut van de Zeeuwen al.

Reageer