Zojuist zag ik een VIRM staan op spoor 4 in Delft. Ook is de rails nu aan beide kanten van de tunnel aangesloten, de vorige keer dat ik keek was dat nog niet zo.
Betekent dat dat spoor 3 en 4 binnenkort in gebruik genomen gaan worden?
Zover ik weet zullen er later in het jaar nog wat werkzaamheden plaats vinden en worden deze sporen vanaf de nieuwe dienstregeling in december in gebruik genomen.
Als het goed is worden de sporen in juli definitief aangesloten. Op dit moment is er alleen een tijdelijke aansluiting bij Delft Campus ten behoeve van testen, richting Rijswijk lopen de sporen nog dood. Hierna gaan de werkzaamheden nog wel door op andere locaties, o.a. bij Schiedam moeten de sporen nog aangepast worden voor er in december meer treinen per uur kunnen gaan rijden.
Zojuist stond er een SNG op spoor 3 (2x3 wagons) die vertrok tegelijk met mijn VIRM richting Rijswijk. BIj het uitrijden van de tunnen niet meer gezien.
Maar spoor 3 & 4 komen aan de noordkant samen en houden ongeveer een km voorbij de tunnel inderdaad op...
zojuist stond dezelfde sprinter (3036 geloof ik) op spoor 4, deze is dus via spoor 3 naar het Noorden gereden en daarna weer terug via spoor 4...
https://www.prorail.nl/nieuws/testrijden-op-nieuwe-sporen-in-delft
Van 13 tot en met 27 juli worden de nieuwe sporen aangesloten op het hoofdnet. Op 27 juli gaat spoor 3 in gebruik. Het nieuwe perron is dan voor de treinen richting Rotterdam. Het ‘oude’ perron blijft in gebruik voor de treinen naar Den Haag. Meer ruimte dus voor de reiziger. Vanaf 26 augustus gaat ook spoor 4 in dienst en vanaf 15 december 2024 gaan er meer treinen rijden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.