Door poortjes bij sloterdijk extra betalen

• 21 maart 2018
  • 79 reacties
  • 2997 Bekeken

Toon eerste bericht

79 reacties

In een ander topic heb ik al een reactie gegeven op de situatie van LoesJM. Op dit moment kan ik er weinig anders van maken. Als je er echt niet uit komt met de Klantenservice, LoesJM, kan ik er prima nog even naar kijken (stuur een privébericht met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres), maar ik zal daar pas later deze week aan toe kunnen komen.

Kan je hier ook nog even op reageren, veel dank!

Is dit al opgelost inmiddels? Als de reisplanner een ander tarief noemt dan wat je daadwerkelijk betaalt, zonder dat expliciet duidelijk te maken is er sprake van een ONEERLIJKE HANDELSPRAKTIJK en is wettelijk verboden in het consumentenrecht. Dus de NS overtreedt dan de wet als dat nu nog zo is (ongeacht of je het kan terugvragen).

Misschien kan een moderator dit ook even doorzetten naar de juridische / legal afdeling van de NS? Die kijken weer met een andere blik tegen de problematiek aan dan stationsbeheerders of een stuurgroep.

Het kan natuurlijk zijn dat het inmiddels weer duidelijk staat gemeld dat je meer betaalt dan de reisplanners aangeven en dat je het moet terugvragen, maar dat weet ik niet. Reis niet op die stations.

In een ander topic heb ik al een reactie gegeven op de situatie van LoesJM. Op dit moment kan ik er weinig anders van maken. Als je er echt niet uit komt met de Klantenservice, LoesJM, kan ik er prima nog even naar kijken (stuur een privébericht met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres), maar ik zal daar pas later deze week aan toe kunnen komen.Kan je hier ook nog even op reageren, veel dank!

Is dit al opgelost inmiddels? Als de reisplanner een ander tarief noemt dan wat je daadwerkelijk betaalt, zonder dat expliciet duidelijk te maken is er sprake van een ONEERLIJKE HANDELSPRAKTIJK en is wettelijk verboden in het consumentenrecht. Dus de NS overtreedt dan de wet als dat nu nog zo is (ongeacht of je het kan terugvragen).

Misschien kan een moderator dit ook even doorzetten naar de juridische / legal afdeling van de NS? Die kijken weer met een andere blik tegen de problematiek aan dan stationsbeheerders of een stuurgroep.
Het kan natuurlijk zijn dat het inmiddels weer duidelijk staat gemeld dat je meer betaalt dan de reisplanners aangeven en dat je het moet terugvragen, maar dat weet ik niet. Reis niet op die stations.

Nee dat staat er niet. Er staat dat om kosten te vermijden je dient om te lopen. Probleem is alleen dat de omlooproute verplicht met een trap is. Mensen die slecht ter been zijn, mensen met kinderwagens, koffers e.d. kunnen hier dus geen gebruik van maken.

Ik persoonlijk snap het wel dat als je elke dag een trap van 30 treden af moet en 200 meter moet omlopen omdat NS zijn zaakjes niet voor elkaar heeft, dat je dat op den duur gewoon vertikt. NS had voor deze mensen al lang een regeling moeten treffen.

Overigens de posters van de omlooproute zijn weer verwijderd (hedenochtend geconstateerd). NS brengt de mensen hier dus ook niet meer van op de hoogte. Van bureau Mijksenaar (bureau dat een wayfinding zou moeten verzinnen op Sloterdijk) ook nog niets gezien.
Sloterdijk is voor mij en vele anderen een belangrijk overstapstation. De nieuwe poortjes zijn echter dusdanig ingericht en ingesteld dat iedere x dat ik moet overstappen op een andere trein, ik verplicht word uit te checken en vervolgens weer bij mijn nieuwe perron in moet checken. Als ik dus voor 15u smiddags bijvoorbeeld met korting incheck, dan kan het zo zijn dat ik door deze constructie alsnog voor de helft van mijn reis het volle pond moet betalen. Is dit geen afzetterij? En hoe valt dit te rijmen met het beleid van de ns om buiten de spits reizen te stimuleren?Sloterdijk is voor mij en vele anderen een belangrijk overstapstation. De nieuwe poortjes zijn echter dusdanig ingericht en ingesteld dat iedere x dat ik moet overstappen op een andere trein, ik verplicht word uit te checken en vervolgens weer bij mijn nieuwe perron in moet checken. Als ik dus voor 15u smiddags bijvoorbeeld met korting incheck, dan kan het zo zijn dat ik door deze constructie alsnog voor de helft van mijn reis het volle pond moet betalen. Is dit geen afzetterij? En hoe valt dit te rijmen met het beleid van de ns om buiten de spits reizen te stimuleren?
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het nu per mail proberen (nsklantenservice@ns.nl) en houd jullie op de hoogte.

Reageer