Door poortjes bij sloterdijk extra betalen | NS Community

Door poortjes bij sloterdijk extra betalen


Reputatie 1
Sloterdijk is voor mij en vele anderen een belangrijk overstapstation. De nieuwe poortjes zijn echter dusdanig ingericht en ingesteld dat iedere x dat ik moet overstappen op een andere trein, ik verplicht word uit te checken en vervolgens weer bij mijn nieuwe perron in moet checken. Als ik dus voor 15u smiddags bijvoorbeeld met korting incheck, dan kan het zo zijn dat ik door deze constructie alsnog voor de helft van mijn reis het volle pond moet betalen. Is dit geen afzetterij? En hoe valt dit te rijmen met het beleid van de ns om buiten de spits reizen te stimuleren?

129 reacties

De stationsmanager heeft deze posters wel goed verstopt. 

In tegenstelling tot Amsterdam Zuid, waar het het juist moeilijk is om deze waarschuwingen te missen.

Wat er daar trouwens vaak gebeurt is dat het reizigers, voor wie het meestal compleet niet uitmaakt, verwart en vervolgens naar andere trappen lopen om uit te checken zonder dat dit nodig is.

Die waarschuwing op Amsterdam Zuid heb ik ook gezien. Ik denk dat de vaste reizigers het nu wel weten wat betreft Sloterdijk. Ik vind het alleen bijzonder kwalijk dat bij omleidingen van treinen er niets wordt omgeroepen. (werkzaamhenden tussen Haarlem en Leiden bijvoorbeeld)

Ik vergat in te checken, ik sprak met de stewardess die de situatie uitlegde en zij vertelde me: dat ze me maar 10 euro in rekening zouden brengen als ik alleen uitcheckte bij vertrek, en nu zie ik 50 euro op mijn factuur voor de volgende maand, toen ik degene was die ik de dame uitlegde

Reputatie 6

Hey Valentina Avila Rubio. Welkom bij de NS Community! 

Als je nu een correctietarief op je factuur hebt staan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er voor je mogelijk is. 

Badge +3

Ik vergat in te checken, ik sprak met de stewardess die de situatie uitlegde en zij vertelde me: dat ze me maar 10 euro in rekening zouden brengen als ik alleen uitcheckte bij vertrek, en nu zie ik 50 euro op mijn factuur voor de volgende maand, toen ik degene was die ik de dame uitlegde

Die 50 euro komt omdat je niet ingecheckt was bij controle.

Blijkbaar heb je NS Flex want anders zou het een UvB (geel briefje) zijn met 50 euro plus de kosten van je reis. Daarmee zou je (via de code op de achterkant) door poortjes kunnen.

Check je bij reizen op saldo en een NS abonnement niet in maar wel uit (of andersom) dan kost dat inderdaad het instaptarief van 10 euro. Bij NS Flex is dat 20 euro.

De conductrice wist blijkbaar niet dat een missende incheck je dat correctietarief van 50 euro zou opleveren, en heeft iets gezegd zoals “zo is het wel goed”.

 

Reageer