Elkaar uitzwaaien vanuit de trein....

  • 6 December 2021
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

Reputatie 3

Het is alweer even geleden… maar ik vond het toch grappig: Ik vertrok met de trein vanuit Utrecht CS naar Rotterdam/Den Haag…….Aan de rechterzijde ging de trein richting Zwolle……..De treinen scheidden hun wegen...en vanuit de trein elkaar  uitzwaaien; een ieder hun eigen weg vervolgen…..Leuk toch!

Mag meer gebeuren….Leuke belevenis! Groet!

PS Ook in Den Bosch Spoor 6/7 Een roltrap Defect; Evenals die 1 te Utrecht Centraal (Richting Spoor 11/12 als ik mij niet vergis…..


7 reacties

Badge +3

De VIRM battle… vanuit Eindhoven, gepost begin 2008 door iemand.

https://www.youtube.com/watch?v=AZNNpx92Mtc

Reputatie 7
Badge +3

Ik vond 't een paar jaar geleden (misschien nog steeds wel zo) vanuit Amersfoort altijd wel mooi. De IC's naar Utrecht en Amsterdam vertrokken op dezelfde tijd naast elkaar. En na een tijdje al behoorlijk dicht naast elkaar gereden te hebben, kwamen de sporen even net nóg iets dichter bij elkaar, vlak voor de IC Amsterdam naar rechts afboog. Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste keer nog een beetje schrok, dacht dat er een wissel verkeerd stond :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +1

Zo kwam ik laatst dit filmpje tegen op Facebook:

https://www.facebook.com/100009294580136/videos/624513468988416/

Hier konden de machinisten naar elkaar zwaaien 😆.

Een heel bekend stukje daarvoor is inderdaad Leiden Centraal richting Den Haag, en v.v. even gezellig naast elkaar rijden en zwaaien.  Ook een beetje sport om zo mooi gelijk op te rijden :blush::blush:

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, vanaf Leiden rijden de IC's vaak naast elkaar. Ik zag ze ook vaak naast elkaar, of vlak achter elkaar, langs komen als ik op De Vink stond te wachten. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou de neiging hebben om dan extra tractie te geven zodat je ze voor blijft 🤣

Inderdaad, vanaf Leiden rijden de IC's vaak naast elkaar. Ik zag ze ook vaak naast elkaar, of vlak achter elkaar, langs komen als ik op De Vink stond te wachten. 

Dat is dan ook wel het mooie op dat stuk, dat je uit elkaar wijkt voor de stations en daarna weer samenkomt.  Ook vanaf Amsterdma Zuid richting Bijlemr/Duivendracht heb je dat je met 2 IC's nog wel eens gelijkmatig oprijdt tot de één de fly over neemt en de andere beneden blijft.

Reageer