beantwoord

Geluidsoverlast in de nacht stilstaande trein station bij station Zaandam

  • 15 December 2021
  • 5 reacties
  • 334 Bekeken

Hallo, ik woon langs het spoor vlakbij station Zaandam, Vurehout  Zaadam.

Sinds paar nachten staat  er een trein geparkeerd van 's avonds laat tot vroeg in de ochtend  een zeer irritante ruis- en zoemtoon produceert. .

Ik word gek van dit geluid en slaap er slecht door. Ik word van Prorail en NS van het kastje naar de muur gestuurd. Iedere medewerker die we spreken “zet de melding door”. En er gebeurt vervolgens niets. 

Terwijl de oplossing zo eenvoudig is. Iemand (ik neem aan een machinist) moet even naar die trein toe gaan en datgene wat nog aan staat uitzetten. Ik hoop langs deze weg dat het probleem wordt opgelost.

Dit probleem speelde ook al eerder in 2019 en 2020.

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 December 2021, 20:37

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op onze NS Community, aguldemy. Goh, wat lijkt me dat inderdaad irritant! Weet je ook of dit steeds op dezelfde plek is op het station, zo ja, welke? Ik ga eens kijken of ik hier iemand voor kan vinden. Ik kom erop terug.

Helaas staat een trein nooit helemaal uit en zal deze altijd een zeker geluid maken zo nu en dan, dit komt omdat de batterijen van de trein en de persluchtvoorraad op peil gehouden moet worden.

Trein staat niet op het station, maar stukje voor het station. Richting Koog Bloemwijk.

Wel vreemd dat de meeste treinen die voor mijn deur staan geen geluid maken en sommige wel.

 

Trein staat niet op het station, maar stukje voor het station. Richting Koog Bloemwijk.

Wel vreemd dat de meeste treinen die voor mijn deur staan geen geluid maken en sommige wel.

 

Het kan er mee te maken hebben dat vanwege de kou treinen weggezet worden met de klimaatbeheersing aan vanwege het koude weer.

Het kan er mee te maken hebben dat vanwege de kou treinen weggezet worden met de klimaatbeheersing aan vanwege het koude weer.

Dit is inderdaad het vermoeden.

Reageer