Goedemiddag Noctowl en welkom bij de NS community,
Wat spijtig om te lezen dat jouw fiets gestolen is uit een bewaakte fietsenstalling.
Het klopt dat er een compensatie aangevraagd kan worden als een fiets is gestolen uit een bewaakte NS stalling. Daarvoor hebben we wel een aantal bewijsstukken nodig, welke je kunt opsturen naar:
NS Klantenservice, postbus 2572, 3500GN Utrecht.
Het gaat om de volgende bewijsstukken:
-Een uitdraai waaruit blijkt dat de fiets gestald is. Zoals een print van de reishistorie.
-Het aankoopbewijs van de fiets, of ander bewijs van de gemaakte kosten.
-De twee originele en identieke fietssleutels die bij de vermiste fiets horen. (Het is verstandig om deze op een stuk karton te plakken zodat ze de envelop niet kunnen beschadigen)
-Een kopie van de aangifte van diefstal
Stuur dit op samen met een begeleidende brief met je voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, IBAN en OV-chipkaartnummer, waarin je tevens de situatie toelicht.
Houdt er wel rekening mee dat er enige tijd overheen kan gaan voordat het opgepakt wordt en je een afhandeling ontvangt.
Heb je enig idee hoe lang dat ongeveer zal duren, en hoeveel er precies vergoed wordt?
Overigens opvallend dat de diefstal gezien het moment van posten op een zaterdag heeft plaatsgevonden: dan is in Amersfoort maar één uitgang open, dus zou het toch moeten opvallen als je zonder uit te checken met een fiets de stalling uit loopt.
Gezien de langwerpige aard van de stalling met een knik halverwege en het feit dat het er op zaterdag doorgaans vrij rustig is zal het open breken van het slot niet zo opvallen. Waar NS wel makkelijker wat aan kan doen is echter dat er totaal geen zicht vanuit het kantoortje op passerende reizigers is. 's Avonds zit het personeel daar vaak even te eten en dan zien ze je niet en zie je zelf het personeel niet. Dat is echt een ontwerpfout, maar gezien NS ook al een half jaar heeft gedaan over het repareren van een defecte deur bij de hellingbaan verwacht ik daar niet snel verbetering in. Meer dan één personeelslid in het weekend zou allicht al helpen voor beter overzicht.
Overigens opvallend dat de diefstal gezien het moment van posten op een zaterdag heeft plaatsgevonden: dan is in Amersfoort maar één uitgang open, dus zou het toch moeten opvallen als je zonder uit te checken met een fiets de stalling uit loopt.
Gezien de langwerpige aard van de stalling met een knik halverwege en het feit dat het er op zaterdag doorgaans vrij rustig is zal het open breken van het slot niet zo opvallen. Waar NS wel makkelijker wat aan kan doen is echter dat er totaal geen zicht vanuit het kantoortje op passerende reizigers is. 's Avonds zit het personeel daar vaak even te eten en dan zien ze je niet en zie je zelf het personeel niet. Dat is echt een ontwerpfout, maar gezien NS ook al een half jaar heeft gedaan over het repareren van een defecte deur bij de hellingbaan verwacht ik daar niet snel verbetering in. Meer dan één personeelslid in het weekend zou allicht al helpen voor beter overzicht.
Ik denk dat als je een fiets wil meenemen vanaf Amersfoort je altijd via de helling moet lopen. Die andere uitgang is toch met draaipoortjes? NS is alleen maar bezig het personeel op stationsstallingen te verminderen cq weg te saneren door er een met camera bewaakte stalling van te maken, dus ik zie een personeelsuitbreiding absoluut niet gebeuren. Vergoeding is volgens mij € 750,00 en daar zal jij geen nieuwe elektrische fiets van kunnen kopen.
Zie ook dit topic
Ik denk dat als je een fiets wil meenemen vanaf Amersfoort je altijd via de helling moet lopen. Die andere uitgang is toch met draaipoortjes?
Er zijn twee hellingen: omhoog naar het Stationsplein en omlaag naar het Smallepad. Die laatste is in het weekend dicht en sowieso minder in het zicht als het personeel reizigers bij de andere uitgang aan het uitchecken is.
@Jesse NS Hoeveel wordt er maximaal vergoed bij een elektrische fiets?
Dat betreft 1250 euro inclusief accu.