Skip to main content

Het gebeurt regelmatig dat een trein nog geen minuut stil staat op een station, ook gewoon volgens dienstregeling. Het is niet vooraf bekend waar in de aankomende trein de fietsplekken zijn.

 

Officieus betekent dat natuurlijk dat mensen hun fiets meenemen op een balkon die daar officieel niet voor bedoeld is. Ik heb daar ook nog nooit serieuze issues mee gehad. Is dit ook de juiste manier? Telkens wachten op een volgende trein, die vaak weer een andere samenstelling heeft, lijkt me niet heel praktisch? 

Ik zie vaak dat mensen gewoon de eerste de beste deur gebruiken die voor hun neus staat. 


Het gebeurt regelmatig dat een trein nog geen minuut stil staat op een station, ook gewoon volgens dienstregeling. Het is niet vooraf bekend waar in de aankomende trein de fietsplekken zijn.

 

Officieus betekent dat natuurlijk dat mensen hun fiets meenemen op een balkon die daar officieel niet voor bedoeld is. Ik heb daar ook nog nooit serieuze issues mee gehad. Is dit ook de juiste manier? Telkens wachten op een volgende trein, die vaak weer een andere samenstelling heeft, lijkt me niet heel praktisch? 

Via rijdendetreinen.nl kan je de samenstelling van de trein zien en dus ook ongeveer waar de fietscoupé zich bevindt. NS is de laatste jaren echt bezig om het vervoeren van de fiets zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Dat zie je met al het nieuwe materiaal waarbij zeer weinig fietsplekken beschikbaar zijn. In het weekend neem ik nu nooit meer een fiets mee want het is dan bijna zeker dat je op een gegeven moment niet meer mee kan.In de zomer wil ik het op een doodeweekse dag nog welk eens doen. Dit jaar 2 keer de fiets meegenomen. 


Ja het is een issue om een fiets niet op een fietsplek te zetten. Veel zetten hem voor deuren of doorlopen. En nee een fiets past niet dwars met wielen bij de deuren. Zo heb ik bij openen van de deuren bij uitstappen 2 zwaarbepakte tegen mij aan gekregen. Dat leverde mij fikse blauwe plekken op. Leuk als je een week later op zonvakantie gaat.


Reageer