Ik heb een Flex dalvrij abonnement en krijg nu een boete voor niet inchecken. Gisteren wilde ik inchecken, maar door werkzaamheden aan het station in Groningen moest ik voor de trein omlopen en bij de trein kon ik geen paal in de buurt vinden. Die zijn er wel, maar dan moest ik een heel eind teruglopen en dan zou ik de trein missen.. Om de trein niet te missen, ben ik toch maar ingestapt, omdat ik dacht dat het niet zou uitmaken, omdat ik vrij reis in de daluren. In Zwolle moest ik overstappen en wilde daar inchecken, maar er was geen paal te bekennen. Omdat de trein vanuit Groningen vertraging had, ben ik ingestapt, alweer omdat ik de trein niet wilde missen en ik dacht dat het niet uit zou maken. Bij mijn eerste reis met het abonnement kon ik ook niet inchecken en toen heb ik contact gehad met de klantenservice en die zeiden toen dat het niets uitmaakte, omdat tijdens de controle zou blijken dat het om een Flex dalvrij abonnement gaat. Dus ik voel mij heel erg op het verkeerde been gezet. Bovendien vind ik de boete niet in verhouding tot wat de reis zonder abonnement kost (€23,60). En zeker tegen het licht van de ellende die ik de afgelopen periode heb gehad van spoorwerkzaamheden en stakingen, vind ik het helemaal onterecht. Ook vind ik het raar dat de conducteur/ controleur tijdens de controle niets gezegd heeft, dan had ik het uit kunnen leggen, nu was ik mij van geen kwaad bewust.
Het gaat om de reis Groningen-Harderwijk vertrektijd 19.18 uur. Mijn kaartnummer is: *****.
Met vriendelijke groet,
Reina Weima-Elzen.
Kaartnummer verwijderd door moderator