beantwoord

in- en uitchecken zonder te reizen

  • 6 June 2022
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

Ik heb een nieuw abonnement aangemaakt, dit koste behoorlijk wat moeite om op te halen via de automaat. Ik wist ook niet of het correct gegaan is. Daarom heb ik bij het paaltje ingecheckt in de veronderstelling dat ik direct kon uitchecken en hiermee het inchecken ongedaan zou kunnen maken.

Dit lukt echter niet, ik blijf de melding krijgen dat ik al ben ingecheckt.

Ik reis echter pas morgen, wat gebeurt er nu met de prijs en kan ik morgen wel inchecken?

Hulp: graag

Estrid

icon

Beste antwoord door Thom 6 June 2022, 09:43

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet na het inchecken even wachten tot u op hetzelfde paaltje weer kunt uitchecken. het verschilt per vervoerder. Het lukt altijd als u bij een ander paaltje uitcheckt. Wacht gewoon honderd seconden dan is elke incheck ongedaan te maken. Het moet binnen een uur. Anders krijgt u een correctietarief. Omdat u voor het eerst zoiets heeft, moet u even contact opnemen met Klantenservice.

Mogelijk is men coulant. U kunt morgen echt wel inchecken, Kijk wel of de ingangsdatum klopt. Als uw abonnement nog niet geldig is, is een incheck gewoon mogelijk. Het is niet zo dat u na dit soort fouten het niet meer kunt doen.

Badge +3

Bij NS kan je tegenwoordig na een seconde of 15 weer uitchecken bij hetzelfde paaltje, voorheen was dat inderdaad 90 seconden.

Alternatief is/was toen om een ander paaltje te gebruiken of te wachten tot iemand anders het paaltje gebruikt heeft.

Bij Blauwnet is het 1 minuut ongeacht bij welk paaltje/poortje. Onhandig als je (Enschede) door poortjes moet en dan op spoor 4b (richting Duitsland) bij een paaltje vervolgens de melding krijgt dat je al bent uitgecheckt.

Reageer