Skip to main content

Goedemiddag,

Wil binnenkort gebruik maken van bewaakte fietsenstalling op station Hilversum.

in verleden had ik OV chipkaart waarmee ik moest inchecken voor de fietsenstalling.
Die kaart heb ik weggedaan daar die niet meer nodig was om te reizen.

Vorig jaar kon ik alleen nog inchecken bij fietsenstalling met OV chipkaart.
Is de NS inmiddels met de tijd mee gegaan en kan dit ook met betaalpas?

Helaas krijg ik van de klantenservice tegenstrijdige berichten.

Wie weet het?

Inchecken in een bewaakte fietsenstalling is alleen mogelijk met een persoonlijke OV Chipkaart.


Hi @MaartenMas,

Zo werkt een bewaakte fietsenstalling

  1. Zoek een fietsenstalling bij jou in de buurt. 
  2. Check in de stalling in met je OV-chipkaart bij een medewerker of zelfservice paaltje.
  3. Betaal met je OV-chipkaart of pinpas als je je fiets weer ophaalt.

Bron

 

Edit: Wat @Henkpeetersen al schreef.


Inchecken in een bewaakte fietsenstalling is alleen mogelijk met een persoonlijke OV Chipkaart.

Het is eenmalig, geen abonnement oid
Dan zou je toch geen persoonlijke kaart nodig moeten hebben?

 


Inchecken in een bewaakte fietsenstalling is alleen mogelijk met een persoonlijke OV Chipkaart.

Het is eenmalig, geen abonnement oid
Dan zou je toch geen persoonlijke kaart nodig moeten hebben?

 

Als je in een NS stalling jouw fiets wilt zetten heb je een persoonlijke ov-chipkaart nodig. Bij sommige stallingen kun je een kaart lenen. Maar of dat daar kan weet ik niet.


Nee, je hebt slechts een OV-chipkaart nodig. Een persoonlijke kaart is alleen voor stallen op rekening nodig, met een anonieme kan je ook in en uitchecken maar dan moet je ter plekke nog betalen.


Ik heb het vandaag nagevraagd bij de fietsenstalling in Hilversum. 

Voor reizigers zonder OV-chipkaart, persoonlijk of niet, hebben ze nog steeds de mogelijkheid om een leenpas mee te geven als je komt stallen. Na uitgifte van die pas weten ze precies wanneer de stollingsperiode is begonnen en kunnen ze het juiste tarief bepalen wanneer je je fiets komt ophalen.

Het afrekenen kan alleen met pinpas.


Ik heb het vandaag nagevraagd bij de fietsenstalling in Hilversum. 

Voor reizigers zonder OV-chipkaart, persoonlijk of niet, hebben ze nog steeds de mogelijkheid om een leenpas mee te geven als je komt stallen.

Dat klopt, bij bemenste stallingen is er de leenpas. Zelfservice stallingen kom je niet binnen zonder ov-chipkaart (dat mag een anonieme zijn).

Denk dat OVpay ook nog wel toegevoegd wordt, want dat gedraagt zich ongeveer als een anonieme kaart, en zou je een borg op kunnen inhouden. Aan de andere kant neem ik aan dat de NS het stallen wil beperken tot (trein)reizigers en niet jan en alleman met een bankpas… 


Reageer