beantwoord

Ingangen fietsenstalling Amersfoort Centraal

  • 21 April 2024
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

De fietsenstalling aan de centrumzijde van Amersfoort Centraal heeft drie ingangen: aan het Stationsplein, vanaf het Smallepad en een trap die je bereikt via de deur naast de Delifrance.

In het weekend is alleen de hellingbaan vanaf het Stationsplein open om een of andere reden. Geen idee welke reden, want onderaan die trap zit een draaihek met gaas waar je geen fiets door gestolen krijgt en de helling omhoog vanaf het Smallepad komt op dezelfde plek uit als die van het Stationsplein.

In elk geval dat afgesloten draaihek is nogal onpraktisch gezien dat voor veel onnodig heen- en weer lopen zorgt. De rekken in Amersfoort zijn namelijk zo smal dat ik er altijd eentje moet hebben vlak langs de grond en die vindt je alleen in rij 4,5,6 achterin voorbij de trap. (In het voorste deel zijn vaak nog zat schuine rekken vrij, maar daar past m'n fiets niet: het stuur past dan niet tussen twee bovenrekken in.

Maargoed, ik weet het nu proefondervindelijk van die dichte ingangen... Maar elk weekend zie ik wel weer iemand tevergeefs proberen ze te gebruiken. Bij de deur naar de trap staan immers ook gewoon de standaard openingstijden vermeld. Dus een tip: hang dat bordje dat die ingang 's avonds laat en in het weekend dicht is op de deur op straatniveau i.p.v. op het draaihek waar het nu op hangt. Dan kom je er niet pas beneden achter dat je er niet door kan...

icon

Beste antwoord door Rory NS 22 April 2024, 09:19

Bekijk origineel

1 reactie

Het is inderdaad balen als je met je fiets voor verrassingen komt te staan. Ik ga je signaal doorzetten.

Reageer