Instapkaart GreenCityTrip werkte niet om in te stappen op Utrecht Centraal

  • 2 March 2022
  • 5 reacties
  • 251 Bekeken

OP 18 februari zou de trein van Green City Trip om 21.28 vertrekken van Utrecht Centraal. De geleverde instapkaart van The Green Cty Trip werkte niet op Utrecht Centraal. Dus ingecheckt met mijn NS-abonnement. Door de storm Eunice was er vertraging. Geren enkele trein reed meer, maar de Green CIty bleef aangeven vertraagd te zijn. Medewerker NS heeft nog voor ons naar Breda gebeld om te informeren, omdat de Green City Trip trein op de borden bleef aangekondigd als vertraagd. Tot uiteindelijk 999 minuten. Gewacht tot ongeveer 01.30 op 19 februari. Toen uitgecheckt en naar huis. Op 19 februari waren wij weer om rond12 uur op Utrecht CS, ingecheckt met mijn NS-abonnement. De Green City Trip trein is uitendelijk rond 15.0 uur alsnog vertrokken naar Praag. Op 22 februari zijn wij teruggekomen uit Praag op Utrecht Centraal en daar ben ik in de trein naar Driebergen-Zeist gestapt en heb op Driebergen-Zeist rond 10.00 uur uitgecheckt.  Ik heb in de tussentijd dus niet met NS gereisd.

 


5 reacties

Hallo Marianne M en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je dit allemaal moest meemaken. Als ik het goed begrijp had je dus al een kaartje vanaf Utrecht naar het station waar de slaaptrein zou vertrekken. Zou je daarvoor contact met onze klantenservice willen opnemen. Mijn collega's zullen je dan daarmee verder helpen. Voor het kaartje van de Green City trein dien je bij hun te zijn. Ondanks dat ze aangeven geen regeling te hebben voor geld terug bij vertraging kan je het altijd proberen.

Reputatie 7
Badge +1

Als je niet kunt inchecken met een internationaal kaartje, gebruik dan nooit je chipkaart. Gebruik in plaats daarvan de infoknop op de paal naast de groep poortjes en zeg dat je een internationaal kaartje hebt maar het poortje niet opengaat. Het poortje wordt dan op afstand geopend. Werkt bij mij altijd goed.

De online info over compensatie van Green City Trip is misleidend. In een e-mail schreven ze: "Graag informeren wij u dat wij reizigers conform de richtlijn pakketreizen compenseren. Als u doelt op onze vertraagde trein naar Praag kunnen wij u informeren wij dat in lijn met deze richtlijn reizigers zullen compenseren voor 1 dag gederfd reisgenot. Wij verkopen alleen pakketreizen, ook losse treintickets worden als zodanig aangemerkt en bovendien dus ook voorzien van bescherming in de vorm van ANVR voorwaarden en de dekking van de SGR.”

en:

"Overigens hebben wij voor reizigers die hinder ondervonden op 18 februari tijdens de storm (een situatie van buitengewone overmacht) meer compensatie aangeboden dan wij volgens de richtlijn zouden moeten bieden, plus ook nog eens een voucher ter waarde van EUR 200 om een treinreis te boeken op een latere datum.”

Reputatie 7
Badge +1

Een andere mogelijkheid is meteen na INsjek aan de andere kant van het poortje meteen UItsjek te doen-met als potentieel risico in dit uitzonderlijk geval dat je dan na vele uren vergeefs wachten er niet zonder strafboete uit kan.

Badge +3

Een andere mogelijkheid is meteen na INsjek aan de andere kant van het poortje meteen UItsjek te doen-met als potentieel risico in dit uitzonderlijk geval dat je dan na vele uren vergeefs wachten er niet zonder strafboete uit kan.

Dan moet je (na meer dan een uur) het station wel verlaten met hulp van personeel of de info-zuil, want anders betaal je alsnog voor een gemiste incheck (dat is overigens geen ‘strafboete’).

Badge +3

Er is hier dus sprake van een verblijf van meerdere uren op Utrecht Centraal (ingecheckt met NS abonnement), waar TS vergoeding voor wil.

Plus mogelijk vergoeding voor een gemiste incheck Utrecht CS - Driebergen-Zeist (als er bij terugkomst in Utrecht niet op het perron is ingecheckt).

Beide is eenvoudig te regelen via de Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Reageer