Interrail kopen aan de balie, wat zijn de extra kosten? | NS Community
beantwoord

Interrail kopen aan de balie, wat zijn de extra kosten?

  • 16 January 2015
  • 5 reacties
  • 1574 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Volgende week ga ik een week naar Zwitserland, en wil daar enkele dagen treinen. (ik vlieg naar Basel en terug). De keuze is gevallen op Interrail one countrypass 3 dagen voor Zwitserland. Aangezien de reis al over een week is kan ik niet meer online bestellen, maar moet ik hem aan de balie kopen. (helaas moet ik een uur reizen om een balie te bereiken vanaf mijn woonplaats...)
Nu is mijn vraag, wat zijn de bijkomende kosten? Ik weet dat NS Internationaal extra kosten aanslaat voor het kopen van kaartjes aan de balie. Ik heb al een paar jaar niets meer gekocht aan de balie en ben erg benieuwd wat er bij gaat komen.
Iemand een idee?

Groeten, Caspar
icon

Beste antwoord door Jan NS 16 January 2015, 18:37

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom casparvanwijnen. NS Internationaal hanteert boekingskosten van €7,50 per persoon (maximaal €22,50) voor het boeken aan de servicebalie voor producten die niet in de kaartautomaat verkrijgbaar zijn. Meer informatie vind je op de website van NS International. Vriendelijke groet, Jan
Reputatie 1
Badge
En je kan bij NS-INT ook maar een beperkt aantal soms noodzakelijke REServeringen erbij maken.
De treinreiswinkel berekent 0 als je tot jeugd behoort en geen extra REServeringen wil maken, anders ook 7,50.
Voor meer IR-onder ons info/forum: forum.worldonrails.nl
Gratis toezenden en geen extra kosten, maar credcard nodig voor betalen: raildude.com, engels+duits zeer uitgebreid forum voor IR-ers.
Denk je eraan dat afh. van welk type korting je bij NS hebt en waar je woont, een ticket van/naar het grenspunt ook ndoig is-daarop krijg je 50% korting,
Je kan evt ook-als je toch voor NS flink moet dokken, op bahn.de een goedkoper ticket tot bvb Duisburg/Dusseldorf kopen (kan ook met IC-bus vanaf Eindhoven-vaak maar 9 eur), en daar bij DB-poets je Duits op-uitleggen dat je IR wil (geen bijkomende kosten) met als Wohnsitz NL. dan kan je in totaal nog gunstiger uitkomen.
Reputatie 2
Bedankt voor de reacties. Ik ben naar de balie geweest en was gelukkig meteen aan de beurt. Geen boekingskosten hoeven betalen, erf fijn.
Voor Zwitserland zijn geen reserveringen nodig, dus die moeite bespaar ik mezelf. (zelfs op de TGV Lyria hoef je binnen het Zwitserse deel niet te reserveren).
Reputatie 7
Badge +4
Als je binnen Zwitserland blijft, kan de Swisspass een goed alternatief zijn.
Reputatie 2
Als je binnen Zwitserland blijft, kan de Swisspass een goed alternatief zijn.

Dat hangt ervan af, of je met de wat kleinere maatschappij-tjes (en met name Bergbaantjes) gaat bezoeken. Met Interrail krijg je soms 25% korting, soms geen, terwijl met een SwissPass 25% (vaak 50% korting wordt gegeven. Bovendien geldt een Swiss-Pass ook op vele boten op de binnenmeren en krijg je met de Postbus ook korting. Een retourtje Kleine Scheidegg naar de Top van de Jungfraubahn (slechts 9 km) kost volle-mep - schrik niet - 170! Franken. Een andere flink prijzige berbaantje is de Pilatusbahn bij Luzern (ook erg mooi!). Mijd in elk geval de toeristische treinen naar Zermatt en Chur-st Moritz. Deze zitten bijna altijd stampvol met Aziatische toeristen die bijna niks anders doen dan de hele tijd foto's maken, maar neem de gewone stoptreinen. Deze gaan nauwelijks langzamer. InterRail is ook geldig bij de Rhätische Bahn en je mag er ook mee naar Tirano (Italië) toe.

Reageer