Wanneer ik een interwijkpas wil aanvragen staat Zwolle er niet meer bij. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe passerelle, maar die gaat pas halverwege het nieuwe jaar open. Hoe komen buurtbewoners in de tussentijd het station door? Is dit een foutje?
Je zou het kunnen proberen via https://www.ns.nl/reisinformatie/passageproducten/keycard.html (eventueel via de Klantenservice).
Vermoedelijk komt dit vanwege de duur van geldigheid van de pas en is dit niet meer wenselijk. Er is natuurlijk nog een manier om het station te passeren, d.m.v. het in- en uitchecken bij de poortjes binnen het uur. Dan wordt het instaptarief ook direct weer geretourneerd.
Vermoedelijk komt dit vanwege de duur van geldigheid van de pas en is dit niet meer wenselijk. Er is natuurlijk nog een manier om het station te passeren, d.m.v. het in- en uitchecken bij de poortjes binnen het uur. Dan wordt het instaptarief ook direct weer geretourneerd.
Ja, met een betaalpas/creditcard werkt dat ook prima (zonder instaptarief). Je krijgt dan de melding Check-in (bank card) en daarna Check-in Cancelled.
Is alleen niet handig als je automatisch opladen hebt. (Ja ik heb een keer 20 euro opgeladen omdat ik toevallig aan de andere kant van station Amersfoort moest zijn en m'n saldo dus net te laag bleek...)
Is alleen niet handig als je automatisch opladen hebt. (Ja ik heb een keer 20 euro opgeladen omdat ik toevallig aan de andere kant van station Amersfoort moest zijn en m'n saldo dus net te laag bleek...)
Gebruik dan gewoon een betaalpas (vorige week nog getest en bij OVpay zie je daar niets van terug).
Een passagepas is eigenlijk niet meer nodig zolang je niet op een station bij een winkel werkt of zo, maar daar zijn keycards voor.
Automatisch saldo laden was inderdaad wel een dingetje, zie (uit het archief)
Mocht je toch met automatisch saldo laden willen werken, dan zet het op 10 euro want als er meer nodig is dan wordt er gewoon meerdere keren 10 euro geladen (en een week later van je IBAN afgeschreven).
Gebruik dan gewoon een betaalpas (vorige week nog getest en bij OVpay zie je daar niets van terug).
Dat was op dat moment nog niet bruikbaar bij NS, zal niet heel lang voor de invoering geweest zijn maar toch.
Dat was op dat moment nog niet bruikbaar bij NS, zal niet heel lang voor de invoering geweest zijn maar toch.
Mijn test vorige week was met een Revolut (VISA) kaart, en werkt dus.
Meen dat Triodos (Maestro == MasterCard) passen tegenwoordig ook geaccepteerd worden, maar die heb ik niet meer want 5 euro per maand voor een simpele betaalrekening is me te duur
ASN Bank (V PAY) werkt uiteraard ook.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.