Skip to main content

Ik heb mij bijzonder gestoord aan de pro-Palestina demonstratie vanmiddag (16 november) op Groningen CS. Er werden daar leuzen gescandeerd zoals "from the river to the sea" die antisemitisch van aard zijn (en in veel landen ook verboden zijn) en de sfeer was bijzonder intimiderend.

Een station hoort een neutrale veilige plek te zijn waar demonstraties niet thuishoren, en zeker niet uit extremistische hoek.

Waarom heeft NS hier niet tegen opgetreden?

Sjonge jonge, ziek wordt ik hier van. Er kan dan wel een achterliggende doel op deze demonstraties zitten maar beide Pro-Palestina en Pro-Israël demonstranten vechten allebij indirect om dezelfde reden en dat is dat er geen onschuldige doden mogen vallen.

 

Er is geen sprake van anti-semitisme bij deze demonstraties, nou ja bij een paar van de demonstranten zal het wel zo zijn, maar anti-moslima is ook aanwezig bij de Pro-Israëli en daar wordt niet overgesproken.

 

Ziekelijk zijn jullie. Bijna alle demonstraties zijn vredig en die paar rotte appels die er tussen zit verzieken het soms, maar dat is bij elke demonstratie.

Dat er überhaupt een kant wordt gekozen is al walgelijk, maar de demonstratierecht van 1 kant willen laten verdwijnen is nog walgelijker.

 

Er wordt hoe dan ook gedemonstreerd voor vrede, en dat is het belangerijkste.

Waar wordt gedemonstreerd is een ander verhaal, Je gaat niet demonsteren op plekken waar dat niet mag, doe je dat toch en wil je het terrein niet verlaten, dan is een harde aanpak van de politie terecht.

Maar om dan 1 groep te weigeren en de andere groep niet is oneerlijk.


Die posting is alweer verwijderd.


Die posting is alweer verwijderd.

En terecht.


Reageer