beantwoord

item ophalen mogenlijk?


Vandaag ben ik mijn tekenmap vergeten mee te nemen uit de trein, mijn fout. Gelijk bij thuiskomst, toen ik er achter kwam gebeld met de klantenservice, die belde even later op met het bericht dat de map gevonden was, echter zou deze gebracht worden naar Zutphen. Op Zutphen is geen ophaalpunt voor verloren voorwerpen en dus zal die in een kluis worden gelegd. Begrijpelijk, echter wat onbegrijpelijk is, is dat deze kluis maar één keer in de twee weken geleegd wordt en naar een centraal depot wordt gebracht, waarna het wordt uitgezocht wat van wie is. In de tussentijd is het niet mogelijk om op te halen of iets dergelijks herleid ik achter af uit het gesprek. De vraag is nu, na wat zoekwerk op het vrije internet, is dat er vaak wordt gezegd dat het 5 dagen op haalbaar is, geld dat ook voor Zutphen, kan ik eventueel een medewerker van NS vinden daar die tijd heeft om de kluis open te maken? Ik heb namelijk deze tekeningen aankomende zondag nodig... het zou jammer zijn als ik nu twee weken moet wachten, en naar wat ik nog meer kan vinden, ook nog eens 15 euro moet betalen voor verzending?? 

 

Kan iemand mij duidelijkheid geven in deze vragen?

icon

Beste antwoord door Thom 17 March 2022, 21:22

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u daadwerkelijk met de afdeling Gevonden voorwerpen gesproken? Die zijn doorgaans creatief. Ik had ook nog nooit van deze situatie gehoord. Mogelijk een van de spoormedewerkers hier wel. Dit moet gewoon niet kunnen.

 

Bedankt voor uw reactie!

Ja, via het toetsen menu helemaal naar de gevonden voorwerpen gegaan en een mevrouw aan de lijn gehad, echter ben ik de naam weer vergeten, ze zei dat ze verder niks kon doen helaas tenzij ik binnen 20 minuten op Arnhem centraal stond om daar de conducteur van de trein die de map had aan te spreken, maar zo snel kon ik niet meer terug zijn...

Reputatie 7
Badge +4

Bij gevonden voorwerpen kunnen ze  direct contact opnemen met de conducteur, dus het bevreemdt me. Arnhem is prima geschikt om iets op te halen. Een belletje en het was klaar geweest. Het beste lijkt me weer contact op te nemen met Gevonden voorwerpen of er iets aan te doen is in Zutphen. Er is onder de medewerkers ook verschil in ervaring en op deze afdeling kan dat wel eens tellen. Ik vind dit wat maf eigenlijk.

Ja, mevrouw aan de lijn had gezegd contact gehad te hebben met conducteur, maar die was weer vertrokken/omgekeerd in route, dus die was aan het besturen, maar kon blijkbaar niet in Arnhem met mijn map terecht, maar goed, voor wat ik weet, ligt hij nu in Zutphen, heb nog geen mail of iets dergelijks ontvangen, heb wel zo'n formulier ingevuld en nagegaan met mevrouw aan de telefoon, dus ik vertrouw in dat proces, maar hoopte dat ik het ergens kon ophalen zonder te wachten zeg maar...

Ik neem morgen ochtend contact op, of is de telefoonlijn nog open? Kan niet direct bereikbaarheidstijden voor klantenservice vinden

Reputatie 7
Badge +4

Klantenservice is er 24 uur per dag op 030 7515155, maar Gevonden voorwerpen is er niet dag en nacht.

Hmm, ik kan even bellen nu dan alsnog, kan geen kwaad

Nou, nog eens contact opgenomen, volgens mij nam meneer thuis op of iets dergelijks want was een hele galmende kamer waar hij in stond 🙂 als ik hem maar niet wakker heb gebeld;) nee, niks is mogelijk als hij in Zutphen ligt, er zijn maar een paar mensen die zo'n kluis open kunnen doen, dus ik kan ook niet elke medewerker aanspreken, en al zou ik dat doen, dan worden er geen uitzonderingen gemaakt volgens meneer, dus dan is het maar wachten op het systeem, balen, had sneller opgelost kunnen worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ben je soms niet-zoals iedereen hier boven veronderstelt, met die NS maar met ARV of blauwnet/Keolis gereisd? En hebben die deze maatregel?

Voor de meeste reizigers is nog steeds elke trein NS.

Nee, ik ben werkelijk met NS gereist, in een sprinter tussen Wijchen en Zutphen, mij map is ook gevonden in die sprinter door de conducteur,  maar werd meegenomen naar Zutphen zij de mevrouw aan de telefoon, daar ligt hij volgens mij dan nu ook, maar kan hem met geen uitzondering ophalen, lekker maf, heb vandaag een norelply mailtje gekregen dat mij map nog niet gevonden was aan de hand van mijn formulier, al weet ik en NS wel degelijk waar hij ligt, maar is dit waarschijnlijk ongeregistreed gebeurt, de conducteur had voor dat ze het in de kluis heeft gelegd, eerst op mijn opsporingsformulier moeten reageren, nu ligt de map max 2 weken in een kluis, waarvan NS blijkbaar niet weet dat die er ligt.......

Helaas is dit ook 1 van de minder klantvriendelijke keuzes geweest bij de NS om het afhalen van verloren goederen niet meer op de stations te willen doen. Nu staan er op veel plekken zgn. gevonde voorwerpen kluizen waar niemand meer in kan van het personeel als spullen hier eenmaal in liggen.

Nu moet je wachten op het legen van deze kluizen (wat niet altijd elke 2 weken gebeurt) tot de spullen naar Utrecht gaan en daar uitgezocht worden.

Soms houden personeelsleden belangrijke spullen daarom nog even bij zich of bellen meteen of er wellicht al een vermissings melding is om het proces te versnellen qua teruggave. Zelf gaf ik gevonden voorwerpen veelal af bij een servicepunt zodat het niet meteen in de container kwam en er een afhaal mogelijkheid was maar helaas zijn deze servicepunten er op veel plekken niet meer.

En ook de onwil om niet lokaal te zorgen voor een sleutel en een afhaalmoment is niet erg klantvriendelijk, want met een beetje goede wil is dat natuurlijk op standplaatsen te realiseren.

Ik heb nu een mailtje ontvangen dat de map terecht is en nu ook waarschijnlijk geregistreerd staat, als gevonden, dus dat is mooi, binnen twee weken wordt het geprobeerd gratis opgestuurd te worden, we gaan het zien, ik hoop zo snel mogelijk

Reputatie 7
Badge

Wat een gedoe. Ik hoop dat de map gauw terecht komt.

Reageer