Skip to main content

Zomaar een vraagje naar aanleiding van een situatie die ik vandaag had… kwam aangefietst bij Amersfoort Schothorst, plaats m'n voorwiel op de mat van de stalling en houd m'n chipkaart voor de lezer. Op het schermpje verschijnt “fiets ingecheckt”, maar het deurtje gaat niet open.

Nog twee keer geprobeerd met zelfde resultaat, daarna via de info knop direct de meldkamer aan de lijn en via hun instructie (even van de mat af tot het systeem resette, daarna opnieuw proberen) kwam ik de stalling wel in.
Ophalen aan het eind van de middag ging probleemloos, maar heb ik nu dan nog drie virtuele fietsen in die stalling staan of niet?

In Mijn NS zie je dat soort fietstransacties niet namelijk tot het moment dat je de stallingsperiode afgesloten hebt. En sowieso, Mijn NS is zoals bekend zo traag als wat met transacties verwerken, d'r staat nu wel een popup dat transacties bij NS binnen een half uur zichtbaar zijn maar meer dan de check-in van m'n heenreis zie ik er niet...

Ik zie in mijn informatie dat er maximaal 1 stalling per kaart mogelijk is. Dat zou dus goed moeten zitten. Als je wil dat ik voor de zekerheid een blik werp, stuur je me dan een privébericht?


Als je maar één keer kunt stallen per kaart dan zal het wel goed zitten, dank voor je reactie ​@Laura NS . Het was vooral verwarrend dat het schermpje wel aangaf dat ik ingecheckt had maar het deurtje niks deed.


Als er uiteindelijk in Mijn NS maar één transactie staat zal het wel goed komen, maar let er wel op dat het systeem soms het brengen/halen van een fiets verwisselt!

Die heenreis verscheen vandaag, na 9 dagen.. (had pas een paar uur later uitgecheckt, terugreis dus als ‘overstap’ gerekend)


Ik heb twee fietsen met elk een stallingstag, gekoppeld aan dezelfde businesscard. Iets met kindervervoermogelijkheid en iets zonder. Maandag zijn mijn vrouw en ik samen naar het station gefietst. Beide fietsen werden automatisch ingecheckt en bij terugkomst ook weer uitgecheckt. Of dat nu helemaal goed gegaan is kan ik moeilijk controleren (businesscard) maar het systeem vond het prima...


Maar dat zijn twee fysieke tags, dat is toch net een ander verhaal dan een fiets inchecken met een chipkaart.

In elk geval: bij mij is de staltransactie inmiddels verwerkt en er staat er dus eentje…

Gezien de inchecktijd van m'n fiets twee minuten voor het inchecken op het perron ligt (plekje zoeken en naar het perron lopen vanaf de stalling kost ook wat tijd) zal het inderdaad de laatste poging zijn die uiteindelijk als check-in geregistreerd is.


 

Gezien de inchecktijd van m'n fiets twee minuten voor het inchecken op het perron ligt (plekje zoeken en naar het perron lopen vanaf de stalling kost ook wat tijd) zal het inderdaad de laatste poging zijn die uiteindelijk als check-in geregistreerd is.

Denk dat die transactie voor de stalling gewoon wat later doorgegeven/verwerkt is (met juiste tijd erbij). Helelmaal prima verder, toch?

Zolang het je maar niets kost voor die minder dan 24 uur…

Plekje zoeken en naar het perron binnen een paar minuten vond ik ook apart bij mezelf. In mijn gedachten duurde dat plekje zoeken en fiets ‘verankeren’ veel langer, maar slechts 2 minuten (dus trein van 19:05 met gemak gehaald!)

 


Reageer