beantwoord

kolven op Den Haag CS

  • 24 January 2024
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Maandag ga ik reizen vanaf Nijmegen naar Den Haag. Ik ben benieuwd of er op Den Haag centraal mogelijkheden/ruimtes zijn om te kolven. Liever niet op het toilet. Alvast bedankt voor jullie reacties!

icon

Beste antwoord door Lorena NS 24 January 2024, 10:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Essie150 en welkom bij de NS Community, 

Naast de toiletten op het station, is hier helaas geen aparte ruimte voor. 

Reputatie 7
Badge +3

https://www.gelderlander.nl/binnenland/moeder-ilona-ns-laat-vrouwen-kolven-op-het-toilet-dat-is-toch-onvoorstelbaar~a3dfbf84

https://www.nationalezorggids.nl/kraamzorg/nieuws/50306-ns-biedt-geen-ruimte-voor-kolvende-moeders-onderweg.html

Op de wc kolven is echter een absolute noodgreep, zegt Wevers met ingehouden boosheid. ,,Daar is geen stroom voor het kolfapparaat, bovendien vergt kolven twintig tot dertig minuten. Al die tijd kunnen andere reizigers niet naar binnen, wat tot irritatie kan leiden.” En dan is er nog het hygiënische aspect. ,,Sommige stationstoiletten zijn hartstikke smerig.” 

@mrfreeze 

Je kunt ook afvragen of dit ook wel de taak van NS als vervoersbedrijf is. In een warenhuis, in de horeca, etc. hebben ze ook geen ruimtes om te kolven. 

Er komen steeds meer eisen van reizigers die allerlei voorzieningen eisen die helemaal niets meer met een treinreis te maken hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het wel meegemaakt dat de conducteur er aan meewerkte door een eerste klas coupé aan te bieden. Maar dan moet het niet al te druk zijn. De coupé is soms af te sluiten. 

Reputatie 4

@mrfreeze

Je kunt ook afvragen of dit ook wel de taak van NS als vervoersbedrijf is. In een warenhuis, in de horeca, etc. hebben ze ook geen ruimtes om te kolven. 

Er komen steeds meer eisen van reizigers die allerlei voorzieningen eisen die helemaal niets meer met een treinreis te maken hebben.

Nu ben ik toch benieuwd hoe mijn moeder dit heeft geregeld eind jaren 60. Ik was amper 1 maand en werd al door mijn ouders meegenomen per trein naar de trotse grootouders vanuit Bergen op Zoom naar Blerick. Ik kreeg borstvoeding dus haar is het in elk geval gelukt ;-).

Reputatie 7
Badge +3

Als de baby erbij is, heb je natuurlijk geen stroom e.d. nodig. Dan is het gewoon trui omhoog en smakelijk eten 🙂 Eind jaren '60 werd daar volgens mij ook niet zo moeilijk over gedaan.

Reageer