Afgelopen zaterdag een sandwich zalm-roomkaas gekocht bij Kiosk Breda, omstreeks 12.30,uur. Toevallig voor de aanvang van de reis thuis ook een boterham met zalmbeleg gegeten. Wat een kwaliteitsverschil. De sandwich leek te zijn belegd met zalmsnippers in plaats van een plakje zalm. Dit is het goedkoopst denkbare ingrediënt, waar totaal geen smaak aan zit. Ik zal die aankoop niet snel nogmaals daar doen!
Klanten zijn vooral mensen die flink wat te besteden hebben. En NS personeel dat aanzienlijk minder betaald.
Misschien dat die 7.8% prijsverhoging van NS wordt gebruikt om lekkerdere zalmen te vangen, geld gaat sowieso naar alles behalve de trein een snel en flexibel alternatief voor de auto te maken.
laten we beginnen met echte wilde zalm te gebruiken ipv kweekzalm
Ik heb nooit gesnapt waarom dat beter en/of lekkerder zou zijn. Lijkt me meer een marketing dingetje, iets met puur natuur.
Overigens komt kip, varkensvlees en rundvlees ook niet van beesten die in het wild rondlopen maar van beesten op een boerderij.
Misschien dat die 7.8% prijsverhoging van NS wordt gebruikt om lekkerdere zalmen te vangen, geld gaat sowieso naar alles behalve de trein een snel en flexibel alternatief voor de auto te maken.
laten we beginnen met echte wilde zalm te gebruiken ipv kweekzalm
Ik heb nooit gesnapt waarom dat beter en/of lekkerder zou zijn. Lijkt me meer een marketing dingetje, iets met puur natuur.
Prijs, smaak en kleur.
Kweekzalm is bijzonder genoeg duurder dan wilde zalm, smaakt minder en heeft minder omega-3…
Daarnaast bestaat kweekkip, kweekvarkensvlees en kweekrundvlees (nog) niet, nou ja het bestaat wel maar is verboden in de EU, al komen we steeds dichterbij bij de verkoop daarvan
Was zondagmiddag even bij AH to Go op Rotterdam CS, al langere tijd niet geweest. Was vergeten iets van thuis mee te nemen. Wat een drukte daar. De prijzen zijn ook flink gestegen.
Helemaal in het begin (die in Den Bosch was de allereerste), zo'n 20 jaar geleden was AH to Go goedkoper dan de andere winkeltjes op het station. Wel iets duurder dan een gewone AH maar dat was vanwege de hogere huren op het station en de lange openingstijden. Sindsdien is het assortiment gehalveerd en zijn de prijzen in lijn met de rest op het station gebracht.
In Rotterdam Centraal kocht ik vroeger vaak koffie bij de Hema, was een stuk goedkoper dan de rest. Maar ik weet niet of dat nog kan.
Dat verbaast me niets. De groep treinreizigers (forenzen) bestaat toch voor het overgrote deel uit linkse (kantoor)elite. De gewone arbeider reist veelal met de auto naar werk. Bovendien werkt laatstgenoemde groep vaak op tijden en afgelegen industrieterreinen waar OV geen optie is.
Wat klopt is dat de gemiddelde treinforens iemand is met een bovenmodaal inkomen, is ooit onderzocht door de TU Delft. Of die links of rechts is zal verschillen maar wel hebben rechtse mensen vanuit hun ideologische achtergrond vaker wat meer met individueel vervoer en linkse mensen wat meer met collectief vervoer. Wat niet wil zeggen dat linkse politieke partijen ook maar ooit iets gedaan zouden hebben om collectief vervoer te stimuleren.
Dat verbaast me niets. De groep treinreizigers (forenzen) bestaat toch voor het overgrote deel uit linkse (kantoor)elite. De gewone arbeider reist veelal met de auto naar werk. Bovendien werkt laatstgenoemde groep vaak op tijden en afgelegen industrieterreinen waar OV geen optie is.
Wat klopt is dat de gemiddelde treinforens iemand is met een bovenmodaal inkomen, is ooit onderzocht door de TU Delft.
Tja, vandaag de dag moet je ook wel multimiljonair zijn wil je een treinritje te maken...
Nou nou niet overdrijven.
Nou nou niet overdrijven.
Een retourtje Bergen op Zoom - Amsterdam kost je mooi €57.60 ik denk niet dat mensen met een laag inkomen dat geld kunnen missen voor een leuk dagje weg , dus overdrijven is het niet echt.
Zelfs voor een retourtje Middelburg - Goes leg ik al te veel neer namelijk €9,40, maar nee het valt allemaal héééél erg mee .
Maar ja, als je het met een taxiritje vergelijkt is het inderdaad wel een beetje overdrijven.
De term multi miljonair is nogal overdreven. Voor de rest ben ik het met je eens.
Zelfs voor een retourtje Middelburg - Goes leg ik al te veel neer namelijk €9,40, maar nee het valt allemaal héééél erg mee .
Zelfs voor die prijs moet er nog dik geld bij getuige de combinatie van subsidies en tekorten. Alles bij elkaar zo'n 450 miljoen dit jaar. De kans dat het in de toekomst goedkoper wordt is dan ook klein.
Zullen we het in dit topic houden bij de prijs/kwaliteit van eventuele KIOSK-producten? Over de prijs van reizen zijn al genoeg andere topics. Bedankt.
Ik heb wat berichten verwijderd omdat na het verzoek van Sascha het toch weer over andere onderwerpen ging. Blijf on topic of reageer in een topic die aansluit bij het onderwerp, of open daar een nieuw topic over.
Wat heeft de politieke richting van de reiziger er nou weer mee te maken?
Werkelijk helemaal niets, echter is het sinds een klein jaar hip om "links" (daadwerkelijk links plus alles wat ons niet bevalt) van alles de schuld te geven, hoe klein en triviaal het onderwerp ook moge zijn.
Gelukkig is de trein er voor iedereen, en niet alleen voorstanders van bepaalde politieke stromingen of partijen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.