Skip to main content

Op station Vaartsche Rijn is de lift naar perron 3 en 4 al weken defect. Ik gebruik dit station regelmatig met jonge kinderen, waarvan vaak met een kinderwagen of met de fiets. Vandaag wilden we naar een plek die niet goed bereikbaar is met OV, dus de fiets mee met kinderzitjes (dat kan niet met een OV fiets). Tot onze verbazing kwamen we erachter dat de lift nog steeds kapot was, waardoor we niet met de fiets op pad konden en we veel langer onderweg zijn.

Het is al deze tijd bekend dat de lift kapot is: er hangt al weken een sticker, maar hij wordt gewoon niet gemaakt. Elke keer als ik er kom, zie ik mensen met kinderwagens de hoge trap op of af sjouwen. Gelukkig krijgen zij hulp van andere reizigers, maar voor mensen die slecht ter been zijn, of mensen zoals ik die een fiets mee willen nemen, is er geen alternatief.

Ik zou graag willen dat de lift snel gemaakt wordt, maar ik wil ook graag een verklaring voor het feit dat het zo lang duurt, want dit heeft vervelende gevolgen voor mensen die er van afhankelijk zijn. Zo lang erover doen om een lift te repareren is niet acceptabel.

Op station Vaartsche Rijn is de lift naar perron 3 en 4 al weken defect. Ik gebruik dit station regelmatig met jonge kinderen, waarvan vaak met een kinderwagen of met de fiets. Vandaag wilden we naar een plek die niet goed bereikbaar is met OV, dus de fiets mee met kinderzitjes (dat kan niet met een OV fiets). Tot onze verbazing kwamen we erachter dat de lift nog steeds kapot was, waardoor we niet met de fiets op pad konden en we veel langer onderweg zijn.

Het is al deze tijd bekend dat de lift kapot is: er hangt al weken een sticker, maar hij wordt gewoon niet gemaakt. Elke keer als ik er kom, zie ik mensen met kinderwagens de hoge trap op of af sjouwen. Gelukkig krijgen zij hulp van andere reizigers, maar voor mensen die slecht ter been zijn, of mensen zoals ik die een fiets mee willen nemen, is er geen alternatief.

Ik zou graag willen dat de lift snel gemaakt wordt, maar ik wil ook graag een verklaring voor het feit dat het zo lang duurt, want dit heeft vervelende gevolgen voor mensen die er van afhankelijk zijn. Zo lang erover doen om een lift te repareren is niet acceptabel.

Helaas duurt de reparatie van liften vaak meerdere maanden. Vaak moeten er speciale onderdelen besteld worden. Het zou zomaar nog een aantal maanden kunnen duren.

 

Op stationsliftstoringen staat overigens vermeld dat deze lift al sinds 7 februari stuk is. Dat is dus al meer dan 3 maanden.

 

https://stationsliftstoringen.nl/actuele-storingen/


Helaas vallen veel stations liften ten prooi aan vandalisme waarbij veel vernield wordt.

De liften op stations zijn dan ook helaas veel vaker defect dan op andere locaties zoals in kantoren en winkels.

Veel liften op stations zijn niet standaard maar aangepast aan specifieke situaties, hierdoor hebben ze onderdelen welke wel van goede kwaliteit zijn, maar niet standaard zijn.

Hierdoor kan herstel lang duren.

Wat betreft Vaartse Rijn, het duurt langer en iets duurder, maar je zou via het andere perron via een nabijgelegen station kunnen reizen.


Het is gewoon dweilen met de kraan open.


Helaas vallen veel stations liften ten prooi aan vandalisme waarbij veel vernield wordt.

De liften op stations zijn dan ook helaas veel vaker defect dan op andere locaties zoals in kantoren en winkels.

Veel liften op stations zijn niet standaard maar aangepast aan specifieke situaties, hierdoor hebben ze onderdelen welke wel van goede kwaliteit zijn, maar niet standaard zijn.

Hierdoor kan herstel lang duren.

Wat betreft Vaartse Rijn, het duurt langer en iets duurder, maar je zou via het andere perron via een nabijgelegen station kunnen reizen.

Als je door een defecte lift die je als rolstoelgebruiker moet gebruiken moet omreizen en deze route kost je meer dan 30 minuten extra geldt dat als vertraging en heb je dan recht op gtbv? Valt, dit omreizen omdat een perron niet bereikbaar is en je anders je reis niet kan maken, onder toegestaan terugsteken en is het dus gratis? 
De klantenservice weet het niet en blijft steken bij jammer, volgens mij zijn er niet echt regels voor, U kunt dus gewoon niet reizen tot de lift gemaakt is of dan moet u reisassistentie vragen. Als het reizen u extra geld kost, meer dan 30 minuten extra reistijd oplevert en misschien een correctie tarief kan u altijd contact met ons opnemen met een verzoek om coulance. 


Reageer