Skip to main content

Weer een lift die het niet doet. Nu is het de lift in Hilversum naar spoor 2/3 die minimaal sinds gisteren het verlichte bordje “buiten dienst” toont.

Is er enig zicht op het moment dat deze lift weer in dienst komt?

Ik heb er even achteraan gebeld, de lift was afgelopen nacht buiten dienst genomen, maar er is eerder vandaag een monteur heen geweest, dus naar mij is aangegeven zou deze lift het ook alweer moeten doen.


op 20 jan was de lift nog steeds niet gemaakt. En op die dag was ook de roltrap uit dienst. Je zult maar met een rolstoel willen reizen vanaf of naar station Hilversum en niet bij het perron of er vanaf kunnen. Echt slecht dit NS/Prorail


op 20 jan was de lift nog steeds niet gemaakt. En op die dag was ook de roltrap uit dienst. Je zult maar met een rolstoel willen reizen vanaf of naar station Hilversum en niet bij het perron of er vanaf kunnen. Echt slecht dit NS/Prorail

In dit geval neem je contact op met de NS zodat er een oplossing gezocht wordt, dit kan gewoon via de SOS palen op de stations.


Het is zeker erg onhandig dat beide buiten werking waren op die dag. Wanneer dit bekend is, dan kan je er vanuit gaan dat het een actiepunt is met hoge prioriteit. Uiteraard mag je dit altijd direct melden wanneer je het tegenkomt, dan kunnen we het direct melden zodat het defect hopelijk snel wordt verholpen.


2 van de 3 liften op station Beverwijk zijn inmiddels ook al een maand buiten dienst.


Volgens mij zijn er heel veel stations waar roltrappen en liften niet functioneren?


Volgens mij zijn er heel veel stations waar roltrappen en liften niet functioneren?

 

Klopt, ik heb al eens voorgesteld om er een sticky topic van te maken waarbij dan een lijst ontstaat die kan worden aangevuld.


@Macklobell

Als je alle defecte roltrappen en liften moet gaan bijhouden wordt dat een dagtaak. Ik was gisteren op station Den Bosch, daar was weer eens de helft van alle roltrappen defect.

Ik krijg overigens steeds meer de indruk dat het toch vooral ligt aan gebrekkig onderhoud en niet zo zeer aan het niet beschikbaar zijn van onderdelen (wat ProRail steeds beweert).


Niet alleen bij defecte liften duurt het lang voor deze gerepareerd worden, ook het gepland vervangen van een aantal liften loopt vertraging op. Hierbij geeft ProRail aan dat door de coronacrisis de levertijd van liftonderdelen in sommige gevallen sterk is toegenomen en daarnaast ontwerpuitdagingen en een tekort aan gespecialiseerde mensen.

Zo is er momenteel 1 lift op station De Vink al sinds eind augustus niet in gebruik, de oude lift is gesloopt en de nieuwe lift zou begin december klaar zijn. Dat wordt nu eind april, dat is dan bijna 5 maanden later dan gepland. En dan moet daarna nog de andere lift worden vervangen. Ik mag hopen dat ze voor die lift dan al wel tijdig de benodigde materialen binnen hebben. 

https://www.prorail.nl/nieuws/uitloop-werkzaamheden-vernieuwen-liften-op-de-vink-en-rotterdam-lombardijen


Zo is er momenteel 1 lift op station De Vink al sinds eind augustus niet in gebruik, de oude lift is gesloopt en de nieuwe lift zou begin december klaar zijn. Dat wordt nu eind april, dat is dan bijna 5 maanden later dan gepland. 

Toch een wat raar verhaal. Wie sloopt nou de oude lift als het materiaal voor de nieuwe lift pas maanden later komt. Klinkt alsof er toch ook iets anders aan de hand is.


Reageer