Het valt mij op dat er steeds mensen meelopen door de poortjes, zelf is het mij ook al meerdere malen gebeurd.
Als je ze dan aanspreekt, ben jij degene die er fout zit en worden ze boos op je, ik ben al een keer serieus aan de kant geduwd, uiteindelijk is dat nog redelijk afgelopen, maar het had wel erger kunnen zijn.
Zojuist is het ook weer gebeurd, dit keer bij het uitchecken, dan vind ik het al minder erg, maar het is nog steeds belachelijk en natuurlijk was ik weer degene die fout zat volgens de meneer die meeliep.
Nu heb ik twee vragen hierover;
1- Wat is hier aan te doen? Ik snap dat de NS niet altijd iemand bij de poortjes kan zetten, maar het lijkt mij ook niet dat het de taak is van de mensen die wel gewoon betalen om die mensen aan te spreken met alle gevolgen wat dat kan hebben
2- In hoeverre word dit mee genomen in de prijs? Alles word natuurlijk duurder, OV is soms al te duur in mijn ogen, maar als ik dan ook nog moet betalen omdat er, laten we zeggen, 10% bij de prijs opzit omdat er ook zwart rijders zijn, vind ik het natuurlijk al helemaal gek.