Op station Duiven, een station waar Breng en Arriva rikden, is op spoor 1 iets kapot aan de buitenkant van de dichte wachtruimte. Ik kan alleen na lang zoeken dat de NS deze gebouwen beheert maar niet waar ik dit soort situaties kan melden. Hoe/waar doe ik dat?
Het leverde woensdagochtend nog geen gevaar of grote schade op, wel een irritant geklapper van de deels losse plank/balk. Bij hardere wind kan het denk ik wel meer problemen geven. Omdat natuurlijk dr trein eraan kwam voeg ik een snel gemaaktenfoto toe.
Bladzijde 3 / 3
Hallo,
Al geruime tijd zijn er 2 van de 4 in/uitchecken paaltjes vernield op station dukenburg. Hier is nog steeds niks aan gedaan, waardoor je nooit voorin in/uit kan stappen omdat je dan weer terug moet lopen naar de paaltjes
Staat dit in korte tijd op de planning?
Helaas hebben wij geen inzicht over de planning van de reparaties. Ik hoop voor je dat de in- en uitcheck palen snel worden gerepareerd of vervangen. Mijn excuses voor het ongemak.
Hoi, op station Bergen op Zoom is een van de signaleringsborden al enkele dagen defect. Daarmee is reizigersinformatie niet meer goed af te lezen op perron 2. Zou hier naar gekeken kunnen worden?
Hoi, op station Bergen op Zoom is een van de signaleringsborden al enkele dagen defect. Daarmee is reizigersinformatie niet meer goed af te lezen op perron 2. Zou hier naar gekeken kunnen worden?
Deze is al een hele tijd defect...
De Zeelandlijn heeft geen prioriteit zo lijkt het.
De Zeelandlijn heeft geen prioriteit zo lijkt het.
Goh, voor station Middelburg duurde het ook maanden en op Rilland-Bath is er nu al bijna het gehele jaar een informatiebord gesloopt en nog niet vervangen, ook omdat niemand daar moeite voor doet om het te melden.
Bij station Lelylaan bij perron 1 zitten de bankjes los in de schroeven
Hallo vdk89 en welkom bij de NS Community!
Dat is niet comfortabel, kan ik me voorstellen. Ik ga het direct intern melden. Bedankt voor het doorgeven!
Op station Hengelo gezondheidspark doet het display van de incheckpaal (blauwnet) arr.hglg.val.03 het niet. Paal doet het wel gewoon.
Op station Rotterdam Noord werken de klokken op de perrons al een tijdje niet meer. Kan hier naar gekeken worden?
Op station Rotterdam Noord werken de klokken op de perrons al een tijdje niet meer. Kan hier naar gekeken worden?
Dit is een algemeen probleem. De klokken worden aangestuurd via het GSM-R netwerk van Prorail. Een week of twee geleden heeft ProRail de netwerksoftware een update gegeven en sindsdien kunnen overal in het land klokken en displays geen verbinding meer maken met het netwerk. Het gevolg: klokken die stilstaan en schermen die op zwart staan. Een oplossing schijnt er nog steeds niet te zijn.
Op station Rotterdam Noord werken de klokken op de perrons al een tijdje niet meer. Kan hier naar gekeken worden?
Dit is een algemeen probleem. De klokken worden aangestuurd via het GSM-R netwerk van Prorail. Een week of twee geleden heeft ProRail de netwerksoftware een update gegeven en sindsdien kunnen overal in het land klokken en displays geen verbinding meer maken met het netwerk. Het gevolg: klokken die stilstaan en schermen die op zwart staan. Een oplossing schijnt er nog steeds niet te zijn.
Die is er wel, veel klokken doen het weer.
Het lijkt me alleen vrij logisch dat het wat tijd kost om alle informatieborden en klokken die het niet doen aan te passen zodat ze wel werken met de GSM-R update.
ProRail kan niet zien welke informatieborden en klokken het niet doen.
Maar eerst alle klokken en borden die het nog doen "slopen" zonder te weten om welke borden het gaat, en ze pas na weken weer te fixen, klinkt niet echt als een gestroomlijnd updateproces.
Moest Microsoft eens doen, een update voor Windows uitbrengen en dan op de gok zien of computers het daarna nog doen...
Maar eerst alle klokken en borden die het nog doen "slopen" zonder te weten om welke borden het gaat, en ze pas na weken weer te fixen, klinkt niet echt als een gestroomlijnd updateproces.
Moest Microsoft eens doen, een update voor Windows uitbrengen en dan op de gok zien of computers het daarna nog doen...
Gelukkig zijn de klokken en informatieborden niet van groots belang, het lijkt me dat ze het wel getest hebben voor alles wat wel van belang is (dat mag ik hopen).
Je kunt altijd nog kijken naar de stand van de zon, of de papieren dienstregeling mocht ie eindelijk een keer kloppen.
Microsoft niet, maar CrowdStrike wel .
Haha, ja Crowdstrike dacht daar ook anders over..
Gelukkig heeft het gros van de mensen een telefoon, maar zeker informatieborden boven perrons of die met alle vertrektijden moeten gewoon werken.
Neem bijvoorbeeld Meppel: vanaf spoor 3 vertrekken zowel treinen naar Leeuwarden als Groningen vrij kort achter elkaar aan. Als je dan niet kunt zien of de trein die komt voorrijden de juiste is... De borden op de treinen zelf kloppen ook niet altijd.
Haha, ja Crowdstrike dacht daar ook anders over..
Gelukkig heeft het gros van de mensen een telefoon, maar zeker informatieborden boven perrons of die met alle vertrektijden moeten gewoon werken.
Neem bijvoorbeeld Meppel: vanaf spoor 3 vertrekken zowel treinen naar Leeuwarden als Groningen vrij kort achter elkaar aan. Als je dan niet kunt zien of de trein die komt voorrijden de juiste is... De borden op de treinen zelf kloppen ook niet altijd.
In Middelburg duurde het vooral een tijdje omdat er nog een 2e informatiebord was die wel werkte op hetzelfde perron. M'n melding voor Goes werd gelijk de volgende dag opgelost, omdat daar maar 1 informatiebord hangt per perron.
In Bergen op Zoom is er nu ook al een aantal weken een melding, en het lijkt me dat daar geen haast achter zit omdat de andere informatiebord aan de achterzijde van het defecte bord wel werkt.
Er lijkt dus wel een soort van urgentie in te zitten als het om het enige informatiebord gaat op een station/perron.
Gelukkig zijn de klokken en informatieborden niet van groots belang, het lijkt me dat ze het wel getest hebben voor alles wat wel van belang is (dat mag ik hopen).
De spoorwegsector en IT zijn overduidelijk geen goede combinatie. Op dit moment:
- De Wintercity actie van NS rammelt voor het zoveelste jaar op rij door IT-problemen.
- De update van GSM-R bij ProRail leidt op grotere schaal tot uitval van klokken en schermen. Na twee weken nog steeds geen echte oplossing.
- Translink worstelt al sinds 19 november met grote problemen bij de verwerking van de reistransacties. Ook nog steeds geen oplossing.
Dat kun je allemaal niet van groot belang vinden maar bij ieder bedrijf wordt de IT-afdeling betaald om werkende systemen te leveren. En dus geen systemen die deels wel en deels niet werken.
Bovenste raam van de lift op station Delft Campus op platform 1-2 is kapot. Het raam zit nu nog op zijn plaats
Dankjewel voor het melden @LuukWempe, inmiddels was er al over gebeld. Er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken worden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.