Skip to main content

Beste NS,

Ik zoek een platform waar ik een tip kwijt kan, en kwam op de community uit.

Ik heb een ns-flex abonnement en als ik incheck staat daar “ingecheckt met ns flex”. Ik zou het echter fijner vinden als er instaat of mijn korting ook meegenomen wordt, bijvoorbeeld “ingecheckt met 40% daluren korting” of “ingecheckt met weekend vrij korting”. Dan weet ik zeker dat ik op het goede moment ben ingecheckt. Als ik bijvoorbeeld per ongeluk om 18:29 incheck, dan kan ik zien dat de korting niet gerekend word en snel uitchecken om wel de goede korting te krijgen op mijn reis.

Ik hoop dat jullie zo iets zouden kunnen implementeren.

Groetjes Tjitske

Bij NS Flex staat je kortingsabonnement niet op de kaart zelf, maar wordt in de backoffice bepaald welk tarief je betaalt. De poortjes zien je abonnement niet, dus daar kunnen ze ook geen info over tonen.

Het systeem is dat wanneer u incheckt er verbinding gemaakt wordt met een soort centrale computer. op uw kaart staat alleen Reizen op rekening en in de computer wordt gekeken welk abonnement u heeft , wordt uw incheck geregistreerd en wordt uw prijs na  de uitcheck door dezelfde computer berekend.

Voor mensen die op saldo reizen, geeft de paal na de incheck nog wel aan welk abonnement er op staat en wat de eventuele korting is, domweg omdat dat op de kaart staat die uitgelezen wordt. Dat is inderdaad prettiger, maar dat is zo snel niet tr realiseren bij reizen op rekening.

Dit nadeel is er maar daar staat onder meer tegenover dan je niet meer voor een jaar een abonnement hoeft te nemen, maar na een maand naar elk ander en op dat moment beter passend abonnement kunt wisselen. Dat laatste is enorm gunstig voor de consumenten zoals u en ik.

De melding die u graag wilt, is er niet en ik kan me haast niet voorstellen dat die, zelfs niet op korte termijn, wordt geïmplementeerd.

Zie ter geruststelling ook de opmerking van ​@mrfreeze wn ​@Henkpeetersen hieronder. U moet nu inderdaad zelf op de tijd van inchecken. letten, maar dat moest eigenlijk toch al.

Als ik bijvoorbeeld per ongeluk om 18:29 incheck, dan kan ik zien dat de korting niet gerekend word en snel uitchecken om wel de goede korting te krijgen op mijn reis.

En nog als toevoeging op de bovenstaande reacties: er geldt een marge van 5 minuten in het voordeel van de reiziger. Je kunt dus vanaf 18.25 uur al inchecken mét korting.

In aanvulling op Thom en Daniel: Als u om 18.29 uur incheckt reist u wel met korting. U heeft namelijk een marge van 5 minuten die nodig kan zijn om tijdig het perron te bereiken voor uw trein. Dus de daluren beginnen al om 18.25.00 uur 

Hallo Tjiske Reiziger en welkom bij de NS Community,

Ik zal je suggestie doorzetten. Ik ben bang dat er op korte termijn niets zal veranderen, maar wellicht kan er naar gekeken worden.

Reageer