Ik heb eens meegemaakt dat ik van een concert onderweg naar huis was en de toiletten in de trein van Amsterdam Bijlmer Arena tot Den Bosch constant bezet/defect waren. Een reiziger presteerde het zelfs om de gehele reis op het toilet te blijven zitten tot ergernis van andere reizigers. Uiteindelijk in een andere trein toch naar het toilet kunnen gaan want de toiletten op het station waren al dicht. Iedere keer toch weer een stress ding, dat al dan niet naar de wc kunnen gaan. Nu las ik dat veel stations een nachttoilet hebben maar waar kan ik vinden welke stations dat hebben? En hoe duur zijn die en zitten die bij de normale toiletten? Heb er eigenlijk nooit op gelet. Ik maak er liever geen gebruik van aangezien ik denk dat ze smerig zijn maar bij hoge nood moet je wel.
Hoge nood kan inderdaad stressvol zijn. Op deze pagina kun je per station de voorzieningen en de openingstijden ervan opzoeken. Je kan verschillende soorten toiletten tegenkomen. Meer uitleg hierover vind je hier.
Die site had ik al gezien maar daar staat geen nachttoilet bij. Kan ik er dan vanuit gaan dat Amsterdam Bijlmer Arena, Den Bosch en Tilburg geen nachttoilet heeft?
De meeste stations hebben wel een invaliden/rolstoeltoilet dat werkt met een 50 cent muntje of contacloos (of vroeger zelfs met een sms code).
Eindhoven in ieder geval wel, want daar sluiten de normale (Sanifair) toiletten al om 21:00 en voor die toiletten moet je een trap af.
Op sommige stations (Helmond?) kan je een sleutel halen bij Kiosk o.i.d. maar ik neem aan dat zoiets op de stations die je noemt niet van toepassing is (en heb je laat op de avond ook niets aan).
Volgens mij zijn er geen nachttoiletten, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Op deze stations zijn er toiletten van Sanifair die tot 21:00 open zijn. Of er toiletten in de horecagelegenheden zijn waar je gebruik van kan maken op het station durf ik niet te zeggen.
Een reiziger presteerde het zelfs om de gehele reis op het toilet te blijven zitten tot ergernis van andere reizigers.
Sinds Corona lijkt het aantal zwartrijders flink gestegen te zijn en daarmee is het aantal zwartrijders dat denken te ontkomen aan een conducteur middels het zich opsluiten op de wc ongetwijfeld ook flink gestegen. Het valt me heel vaak op hoe je iemand aan het begin van een rit in de wc ziet stappen om er vervolgens pas bij een volgende halte weer uit te komen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.