Nieuwe E-bike gestolen uit de bewaakte stalling Ede-Wageningen | NS Community
beantwoord

Nieuwe E-bike gestolen uit de bewaakte stalling Ede-Wageningen

  • 6 September 2021
  • 15 reacties
  • 559 Bekeken

Op 26 juli 2021 is mijn nieuwe E-bike gestolen uit de zogenaamde bewaakte fietsenstalling te Ede-Wageningen. Bewaakt is tegenwoordig alleen nog maar door camera's. Voor de georganiseerde misdaad, zie artikel ad.nl, een peulenschilletje. De zaak is nu inmiddels een proces-verbaal door de plaatselijke politie afgehandeld. Verzekering heeft uiteraard de catalogusprijs van de fiets vergoed. Ik zit nu nog wel met een tekort van € 250. Meer kosten ander model (type) fiets, eigen risico verzekering, fietstas en extra ketting voor slot. Ik wil graag deze claim ergens neerleggen. Heb u voor mij een adres waar ik deze claim kan deponeren? Uiteraard heb ik van de meerkosten een factuur, tevens heb ik een afschrift proces-verbaal politie Ede.

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 September 2021, 22:40

Bekijk origineel

15 reacties

Ff zoeken deed me onderstaand topic vinden (met adres gegevens), toevallig ook op hetzelfde station..

Klik

 

Geen idee of die kosten vergoed zullen worden aangezien je al een verzekeringsclaim succesvol hebt ingediend. 
 

succes!

Bedankt voor je reactie. Ik heb de voorwaarden gezien voor het indienen van een mogelijke claim. Voorwaarden zijn natuurlijk weer niet relevant. De 2 sleutels heb ik natuurlijk moeten overleggen richting mijn verzekeringsmaatschappij. Het nieuwe model is natuurlijk altijd weer een fractie duurder. Ik zit gewoon met een gat en ik vind het niet meer dan normaal dat je een instantie aan kunt spreken voor een zogenaamde bewaakte stalling waarvoor je overigens wel betaald! Alle adviezen over dubbele kettingen helpen niets. In het AD van woensdag 28-07 staat precies beschreven hoe zij (georganiseerde criminaliteit) het doen. Ook een zogenaamde tracking chip op je fiets helpt niets. De bussen waarin de fietsen worden vervoerd zijn ook al aangepast, zodat je GPS niet eerder wordt uitgelezen  dandat je fiets de volgende dag ergens in het Oostblok wordt uitgeladen. Ook is mijn ervaring dat het stelen van fietsen geen prioriteit meer heeft bij onze politie!

Heb het betreffende Artikel AD even als linktoegevoegd. Heftig om dat zo te lezen. Hopelijk kan iemand anders iets meer licht schijnen op deze specifieke kwestie en afhandeling vanuit NS. 

Reputatie 6

Toen NS ongeveer 20 jaar geleden met plannen kwamen voor geautomatiseerde stallingen heb ik ze al gezegd dat camera's niet de functie van bemand personeel kunnen overnemen, maar zij zagen alleen maar voordelen omdat deze stallingen van de eerste tot de laatste trein geopend zijn en zo natuurlijk personeel konden wegbezuinigen.

Hallo Hagej05 en welkom bij de NS Community,

 

Wat ontzettend naar dat je fiets is gestolen. Ik ben bang dat wij in dit geval niets meer voor je kunnen doen helaas. Onze voorwaarden geven het volgende aan:

 

Bij vermissing van de Fiets of Buitenmodelfiets wordt de schade, voor zover deze niet door een door rechthebbende gesloten verzekering is gedekt, vergoed tot een maximum van € 750 en enkel indien aan de volgende cumulatieve voorwaarden wordt voldaan

 

Tevens dien je 2 fietssleutels te overleggen.

Reputatie 7

tHallo Hagej05 en welkom bij de NS Community,

 

Wat ontzettend naar dat je fiets is gestolen. Ik ben bang dat wij in dit geval niets meer voor je kunnen doen helaas. Onze voorwaarden geven het volgende aan:

 

Bij vermissing van de Fiets of Buitenmodelfiets wordt de schade, voor zover deze niet door een door rechthebbende gesloten verzekering is gedekt, vergoed tot een maximum van € 750 en enkel indien aan de volgende cumulatieve voorwaarden wordt voldaan

 

Tevens dien je 2 fietssleutels te overleggen.

Erryt is soms nogal van de wilde statements.

voor zover deze niet door een door rechthebbende gesloten verzekering is gedekt

De OP geeft duidelijk aan, dat het eigen risico, de fietstas en de ketting niet door een door rechthebbende gesloten verzekering (zijn) gedekt.

Dus de Algemene Voorwaarden zijn er duidelijk in, dat ze dat dus wél vergoeden.

De extra kosten voor een nieuwer en duurder type zijn in principe wel voor eigen rekening. Verzekeringen zijn to make you whole again. Maar niet meer dan dat. Dat de fiets dus nieuwer, beter en duurder is, is voor eigen rekening. Maar het fietsslot, de ketting en de franchise zijn voor de NS.

Dan nog de 2 sleutels. Een rechter (of willekeurig welke jurist) beschouwt een bepaling als ‘nietig’ als die alleen maar dient om met de kloten van de klant te rammelen.

Een Belgische uitdrukking, maar ik neem aan, dat ze die zelfs bij de NS begrijpen.

De verzekeraar wil de twee sleutels, opdat de verzekeraar zeker weet, dat er niet nog eentje in het slot stak. Maar als de ene verzekeraar de twee sleutels heeft, dan kan de andere ze niet hebben. Toch is bewezen, dat de sleutels niet in de fiets staken. De ene verzekeraar heeft ze immers. Aldus wordt er hier met de kloten van hagej05 gerammeld. Wellicht kan hagej05 een geschreven verklaring krijgen, dat zijn verzekeraar ze heeft. Of beter nog: je vraagt ze gewoon terug !

Ik zou erryt dan ook aanraden om dit soort vraagstukken aan de verzekeringsexperts over te laten. 

 

Mijn wilde statements zijn enkel een kopie van de voorwaarden. Ik wil hagej niet teleurstellen en vandaar dit antwoord. Uiteraard kan hij/zij een claim indienen, maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat wij deze niet gaan vergoeden.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens is het gelinkte AD artikel uit reactie nr 3 een premium artikel, waarvan de link blijkbaar niet verwijderd wordt zoals een ander premium artikel van een andere krant vorige week wel.

Badge +3

Overigens is het gelinkte AD artikel uit reactie nr 3 een premium artikel, waarvan de link blijkbaar niet verwijderd wordt zoals een ander premium artikel van een andere krant vorige week wel.

Als je alle ad.nl (Perscombinatie) cookies wist mag je weer een aantal premium artikelen lezen… 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, en ik kan hem ook in mijn andere browser lezen of bij de Gelderlander waar ik nog niet aan mijn aantel premim artikelen zat. Daar gaat het niet om, het is een premium artikel waar je normaal gesproken voor zou moeten betalen om deze te lezen, wat de reden was dat die andere link werd verwijderd. Dan krijg ik toch weer het gevoel wat ik vorige week ook al had.

Allereerst dank voor jullie reacties! De geleverde nieuwe fiets was geen keuze. De fiets is bijna gelijk aan de gestolen fiets. Alleen het kleurtje en de 2 lampjes zijn aangepast. Andere keuze was er niet. Informeer maar eens bij je fietsenzaak. Sommige modellen hebben een levertijd van 2 jaar. Lijkt mij geen wonder (vraag en aanbod) en zie het artikel AD welk aangeeft hoeveel E-bikes er momenteel gestolen worden. Onze fietsenfabrieken kunnen vanwege de Covid en het stelen van, de vraag gewoon niet aan! Het opheffen van de bemande stalling is natuurlijk gewoon een bezuiniging van de NS. Er zaten in Ede 2 heren die de hele dag fietsen repareerden en meer dan hun eigen jaarsalaris opbrachten. Het zogenaamde bewakingssysteem werkt niet, dat is inmiddels al wel gebleken. Dus NS jullie product (bewaakte stalling) is gewoon zeer slecht, doe er dan wat aan! Dat mijn melding niets uitricht wist ik van tevoren al. Het gaat mij in deze om eens een discussie in ons land tot stand te brengen omdat wij ons alles maar laten gebeuren. In het bewuste artikel worden duidelijk de drie landen genoemd waar de export naar toe gaat. We weten bijna alles, hoe ze het doen en wanneer ze het doen en waar het heen gaat en we stonden er weer bij en we keken ernaar. Onze samenleving verzand in een “bananenrepubliek” en het is echt erg als mijn kinderen straks zeggen: "pap, waarom hebben jullie daar toen niets aangedaan”?

Reputatie 7

Mijn wilde statements zijn enkel een kopie van de voorwaarden. Ik wil hagej niet teleurstellen en vandaar dit antwoord. Uiteraard kan hij/zij een claim indienen, maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat wij deze niet gaan vergoeden.

 

En die door jou geciteerde tekst stelt nu letterlijk, dat alles wat niet door de eigen verzekering wordt gedekt WEL wordt vergoed.

Mijn wilde statements zijn enkel een kopie van de voorwaarden. Ik wil hagej niet teleurstellen en vandaar dit antwoord. Uiteraard kan hij/zij een claim indienen, maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat wij deze niet gaan vergoeden.

 

En die door jou geciteerde tekst stelt nu letterlijk, dat alles wat niet door de eigen verzekering wordt gedekt WEL wordt vergoed.


Maar geen één verzekering dekt het verschil van aankoopprijs omdat TS nu een duurdere fiets heeft gekocht.

Reputatie 7

Correct, Jeroen. Maar dat schreef ik al in mijn lange eerste antwoord. ;-)

Op 26 juli 2021 is mijn nieuwe E-bike gestolen uit de zogenaamde bewaakte fietsenstalling te Ede-Wageningen. Bewaakt is tegenwoordig alleen nog maar door camera's. Voor de georganiseerde misdaad, zie artikel ad.nl, een peulenschilletje. De zaak is nu inmiddels een proces-verbaal door de plaatselijke politie afgehandeld. Verzekering heeft uiteraard de catalogusprijs van de fiets vergoed. Ik zit nu nog wel met een tekort van € 250. Meer kosten ander model (type) fiets, eigen risico verzekering, fietstas en extra ketting voor slot. Ik wil graag deze claim ergens neerleggen. Heb u voor mij een adres waar ik deze claim kan deponeren? Uiteraard heb ik van de meerkosten een factuur, tevens heb ik een afschrift proces-verbaal politie Ede.

Beste,

Ik doe momenteel onderzoek naar bewaakte fietsenstallingen van NS. Jouw ervaring kan een aanvulling zijn voor het onderzoek. Zou ik je hier nog wat meer over mogen vragen? 

Hartelijke groet, 

Nick den Engelsman - Fontys onderzoeksredactie

PS: mijn e-mail is nickdenengelsman@hotmail.nl

Reageer