Het komt niet vaak voor dat ik zelf een topic start maar ik wil het volgende even aankaarten:
Vanmorgen stond ik op Utrecht Centraal rond 9 uur. Op spoor 11 uit mijn hoofd stond de intercity richting Gouda en Rotterdam Centraal die om 09:03 uur zou gaan vertrekken.
De intercity die via Schiphol en Leiden naar Rotterdam zou gaan rijden om 09:02 uur is uitgevallen door herstelwerkzaamheden. De omroepinstallatie roept om dat de trein niet rijdt, maar nu komt het. De omroepinstallatie riep om:
"De intercity richting Rotterdam Centraal van 9 uur 2 rijdt niet."
Dat is mooi, maar als je een minuut later een intercity hebt die naar Rotterdam gaat dan is er verwarring. Ik zag allemaal mensen verward kijken en er liepen een hoop mensen richting het personeel om te vragen of de 2800 naar Rotterdam wel reed of niet.
Is het een idee om zo'n trein als de 3200 serie anders om te roepen als die uitvalt, bijvoorbeeld: "De intercity richting Schiphol en Leiden van 09:02 uur rijdt niet"? Er is zo'n mooie update gedaan op de reisinformatieschermen door Schiphol -> Rotterdam er van te maken. Hoe mooi zou het zijn als de omroep dat ook overneemt? Immers kan het nu wel omdat we gebruik maken van TTS.
Ik kan me ook ergens vaag herinneren dat er was gezegd dat de omroepinstallatie nuttiger gebruikt ging worden. Als treinen niet rijden, kan je nu makkelijker een alternatief noemen lijkt mij. Gaat dit nog geïmplementeerd worden?