beantwoord

Overstaptijd snelbus Breda-Tilburg

  • 29 April 2024
  • 4 reacties
  • 866 Bekeken

Goedemorgen,

Morgen reis ik vanaf Rotterdam Centraal naar Tilburg. Ik moet dan vanaf Breda de snelbus hebben. Ik ken station Breda en Tilburg niet, en ik ben afhankelijk van de aanwijzingen op de stations om op tijd mijn aansluitingen te halen.

Staat duidelijk aangegeven waar je naartoe moet voor de snelbus op Breda? En is 6 minuten overstaptijd voldoende vanaf perron 7, of kan ik beter een trein eerder nemen?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Tamzin 29 April 2024, 10:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bustijden zijn in de praktijk benaderingstijden. Daarbij kunnen er rijen met wachtenden staan. Als je ergens op tijd moet zijn kun je het beste een trein eerder nemen.

Reputatie 2

Even er vanuit gaande dat je bus vertrekt waar alle bussen vertrekken (dus ook de bussen van Bravo) kan 6 minuten wat krap zijn. Looptechnisch is het goed te doen, maar het busstation in Breda is groot en als je er niet bekend bent kan het zoeken zijn.

Reputatie 7

De NS- bussen in Breda vertrekken aan de Belcrumkant van het station. In de stationshal staan grote gele borden die je er naartoe leiden. Als je buiten komt, zie je links boven de fietsenstalling, aan de doorgaande straat, grote gele borden met "stopbus Tilburg" en helemaal rechts boven aan de straat borden met " snelbus Den Bosch via Tilburg". Het is ongeveer 5 à 6 minuten lopen in normaal tempo vanaf de perrons. Buiten staan ook meerdere borden met pijlen. Het is een komen en gaan van touringcars. Lang wachten hoeft niet, de snelle bussen gaan om de ca. 5 min, de stopbussen om de 15 min.

De bussen van Arriva/Bravo vertrekken vanaf het inpandige busstation, daar hoef je niet te zijn, dat staat helemaal los van de NS-bussen.

Morgen reis ik vanaf Rotterdam Centraal naar Tilburg. Ik moet dan vanaf Breda de snelbus hebben. Ik ken station Breda en Tilburg niet, en ik ben afhankelijk van de aanwijzingen op de stations om op tijd mijn aansluitingen te halen.

Staat duidelijk aangegeven waar je naartoe moet voor de snelbus op Breda? En is 6 minuten overstaptijd voldoende vanaf perron 7, of kan ik beter een trein eerder nemen?

Bussen rijden bij dit soort werkzaamheden op hoofdverbindingen niet op dienstregeling maar op basis van beschikbaarheid en het aantal reizigers. Anders gezegd, zodra er een bus beschikbaar is en er zijn voldoende reizigers vertrekt er een bus. Die 5 minutendienst die in de planner staat is alleen om aan te geven dat de bussen met een hoge frequentie rijden. Houd in de spits op werkdagen wel rekening met wachttijden bij de bussen.

Reageer