beantwoord

Overvolle fietsenstalling met veel achtergelaten fietsen

  • 14 October 2023
  • 11 reacties
  • 228 Bekeken

De fietsenstalling van station Naarden/Bussum is vaak vol. Wat dan verveldend is, is dat een volledig rek in beslag wordt genomen door achtergelaten fietsen. Deze zijn gestickerd en sommige staan er al meer dan drie jaar … Kunnen deze niet worden verwijderd om plaats te maken voor de dagelijkse reizigers?

 

Vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Tomas NS 15 October 2023, 11:16

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi JBBoon!

Ik heb je signaal over de stalling op de mail gezet naar de districtmanager die gaat over deze regio. Hopelijk kan dit snel worden opgelost.

Waarom is de helft van de fietsenstalling al minstens een jaar afgesloten terwijl de andere helft onverantwoord vol is? Er staat een hele verdieping langdurig leeg. Beneden is een groot deel vast bezet door OV-fietsen. Dit aandeel wordt steeds groter. Bak- en kratfietsen blokkeren de weg en er is na 7 uur ‘sochtends geen plek meer. In het etagerek is bovenin nog wat te vinden maar niet iedereen is geschikt om zijn/haar fiets daarin op te tillen. Kortom: puinhoop. 
Oplossing: graag het hek naar de lege helft van de stalling van het slot. Kleine moeite, groot plezier. 

Wat vervelend dat dit nog niet is opgelost. Ik mail er even achteraan. Excuus voor het ongemak!

Of dat veel gaat uithalen weet ik niet. De beheerder die ik er naar vroeg is verre van behulpzaam om eerlijk te zijn. Wat is concreet het vervolg? 

Reputatie 7
Badge

Dat die beheerder er op aangesproken wordt en dat het consequenties heeft als hij er niks mee doet?

Ik heb inmiddels een antwoord gekregen: “Dank voor uw bericht en suggestie. Op dit moment zijn we aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn (waaronder het verplaatsen van de OV fietsen) om de 1e etage weer in gebruik te nemen. Dit hangt helaas af van meerdere factoren waardoor we nu deze etage niet kunnen openen."”

Reputatie 7
Badge +1

Dit is helaas dus weer een non-reactie: Wat heeft TS hier aan Laura?? Er staat dus dat de tijd dat dit gaat duren niet bekend is. Ik vind dat NS zich hier wel heel gemakkelijk met een kluitje in het riet laat sturen. 

Ik vind het ook jammer dat ik hier geen tijdsbestek aan kan geven, maar ik wilde toch in ieder geval laten weten dat het probleem bekend is en dat ze aan het zoeken zijn naar een oplossing, met zelfs een voorbeeld van een oplossing daarbij. Dat het niet ongezien is.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind het ook jammer dat ik hier geen tijdsbestek aan kan geven, maar ik wilde toch in ieder geval laten weten dat het probleem bekend is en dat ze aan het zoeken zijn naar een oplossing, met zelfs een voorbeeld van een oplossing daarbij. Dat het niet ongezien is.

Nee dat is niet zo: De stallingbeheerder geeft juist aan dat hij helemaal niet naar een oplossing is aan het zoeken. “Op dit moment zijn we aan het onderzoeken”. Dat onderzoek duurt dus nu al een jaar en is daardoor totaal ongeloofwaardig. Die districtsmanager heeft blijkbaar alleen maar een zinloos telefoontje gedaan.

 

De oplossing is ook vrij simpel: NS moet iemand naar de locatie sturen en de situatie zelf in ogenschouw nemen. Vervolgens een gesprek met de beheerder en duidelijke afspraken maken wanneer e.e.a. wordt opgelost. Na die periode checken of dit inderdaad gebeurd is. Is dat niet gebeurd dan dus ontslag van de beheerder. 

 

Zoals NS nu handelt gaat dit nog jaren zo voort sudderen. 

Is er al voortgang geboekt? Het is toch op zijn zachtst gezegd merkwaardig dat de begane grond stampvol is terwijl de verdieping erboven leeg staat? De beheerder reageert uitermate onwelwillend als je er vriendelijk naar vraagt. 
NS: graag actie! 

Reputatie 7
Badge +1

Is er al voortgang geboekt? Het is toch op zijn zachtst gezegd merkwaardig dat de begane grond stampvol is terwijl de verdieping erboven leeg staat? De beheerder reageert uitermate onwelwillend als je er vriendelijk naar vraagt. 
NS: graag actie! 

Het gaat dus precies zo als ik voorspeld had. 

Reageer