Waarom is het perron spoor 1a Zwolle in relatie tot de treindeuren, te hoog?
Vervelend dat je vind dat het perron te hoog lijkt te zijn. Is mij nooit opgevallen
Volgens deze lijst moet aan perron 1 in Zwolle nog herstelwerk gedaan worden om het perron toegankelijk te maken: https://data.ndovloket.nl/prorail/Analyseblad%20landelijk%20en%20Toegankelijkheid%20Samenvatting%20Q2%202024.xlsx
Achtergrond is dat vroeger elk land een eigen norm had voor perronhoogte en hier later een Europees norm voor gekomen is. Voor Nederland betekende dit dat vrijwel alle perrons enkele centimeters verlaagd moesten worden, wat bij het ene station makkelijker ging dan bij het andere. De meerderheid van de perrons is inmiddels aangepast, maar een deel moet nog steeds gedaan worden of er zijn nog restpunten die hersteld moeten worden.
inderdaad Nederland heeft een van de Europees normen gekoezen ( er is niet europese norm )
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.