De verloedering heeft al lang toegeslagen op dit station als ik eerdere berichten moet geloven.
Is de verloedering nu al toegeslagen in dit relatief nieuwe station?
Het ontwerp van dit station is naar het model van een graftombe met allerlei donkere plekken waar minder gewenste dingen gebeuren. Daarnaast lijkt er tot in het absurde op de verlichting bezuinigd te worden en is er vanaf het begin veel leegstand van de commerciële ruimten.
Overigens is NS alleen verantwoordelijk binnen het station, wat er rondom het station gebeurt is een zaak van de gemeente. Rondom het station mag je ook gewoon roken.
Ik kom relatief veel peuken en rokers tegen op perrons terwijl er daar een rookverbod is.
Is de verloedering nu al toegeslagen in dit relatief nieuwe station?
Het ontwerp van dit station is naar het model van een graftombe met allerlei donkere plekken waar minder gewenste dingen gebeuren. Daarnaast lijkt er tot in het absurde op de verlichting bezuinigd te worden en is er vanaf het begin veel leegstand van de commerciële ruimten.
Overigens is NS alleen verantwoordelijk binnen het station, wat er rondom het station gebeurt is een zaak van de gemeente. Rondom het station mag je ook gewoon roken.
Het zou allemaal goed komen volgens de gemeente, ProRail en NS. Zodra de rechtbank klaar zou zijn en de bebouwing rond het station in het algemeen zou de loop er in komen. De rechtbank staat er nu al jaren, de lege plekken rond het station zijn volgebouwd. Commerciële ruimtes blijven leeg, het blijft donker en kil in het station en de overlast van rondhangend spul (in heel de stationsomgeving) is toegenomen. Gemeente Breda heeft dit lang ontkent. Schijnen nu wakker te worden. Ik ben erg benieuwd naar de aanpak van gemeente, ProRail en NS om het station schoner en veiliger te krijgen.