Slecht geplaatste infoborden


Reputatie 3

Op station Schiedam Centrum - voorheen Schiedam Rotterdam West - staan de infoschermen op de perrons. Er zijn drie perrons. Je moet dus de trap op naar een van de perrons om te zien vanaf welk perron je trein vertrekt. Lekker handig is dat.

Ik krijg trouwens de indruk dat het eerste perron (spoor 1 en 2) niet meer wordt gebruikt. Vroeger kwamen daar de treinen van en naar Hoek van Holland en die treinen rijden niet meer. Het perron is echter wel toegankelijk. Een ongebruikt perron kun je beter afsluiten.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn daar in feite nog maar 2 perronzijdes door NS in gebruik, net als op elk station enkel langsheen de lijn, bvb Rtm-Alexander. Ri Rtm is steeds een kant de de meest noordelijke, is ri Delluf. teinen houden rechts in NL, dus das logies. Dat is al zo sinds de RET de lijn naar de Hoek bedient.

Reputatie 3

Op station Schiedam Centrum - voorheen Schiedam Rotterdam West - staan de infoschermen op de perrons. Er zijn drie perrons. Je moet dus de trap op naar een van de perrons om te zien vanaf welk perron je trein vertrekt. Lekker handig is dat.

Ik krijg trouwens de indruk dat het eerste perron (spoor 1 en 2) niet meer wordt gebruikt. Vroeger kwamen daar de treinen van en naar Hoek van Holland en die treinen rijden niet meer. Het perron is echter wel toegankelijk. Een ongebruikt perron kun je beter afsluiten.

Zie dat vandaag de intercity naar Vlissingen van spoor 1 en spoor 2 gaat, dus dat perron is misschien minder gebruikt maar niet ongebruikt. Op de Laan van NOI heb je ook alleen maar borden op de perrons. Inderdaad zeer irritant.  

Badge +3

Aan de andere kant (Parallelweg) hangt wel een TB14. https://goo.gl/maps/C2u2hSP5kuYkgvuj7

Scheelt je in ieder geval het onnodig naar boven lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien hangt er binnen in het station ook wel zo'n TB14, alleen zijn daar geen foto's te vinden online. 

Hoewel het op deze foto uit 2017 er wel op lijkt dat hier ook een TB14 hangt.

 

Yup, die TB1’s staan ook op de lijsten van reisinformatiepanelen idd. En eentje aan de achterzijde buiten. 

Reputatie 7
Badge +3

Op de Laan van NOI heb je ook alleen maar borden op de perrons. Inderdaad zeer irritant.  

Het is al weer bijna 3 jaar geleden dat ik voor het laatst op Laan van NOI was en op een enkele keer na stapte ik daar alleen over van sprinter op IC of andersom, maar hangen (of hingen) daar geen TB7 schermen bij de ingang? Ik meen er daar toch eentje gezien te hebben de hele enkele keer dat ik mijn fiets daar aan de achterzijde gestald heb.

Dit dus (maar dan voorzijde):

 

Reputatie 3

Op de Laan van NOI heb je ook alleen maar borden op de perrons. Inderdaad zeer irritant.  

Het is al weer bijna 3 jaar geleden dat ik voor het laatst op Laan van NOI was en op een enkele keer na stapte ik daar alleen over van sprinter op IC of andersom, maar hangen (of hingen) daar geen TB7 schermen bij de ingang? Ik meen er daar toch eentje gezien te hebben de hele enkele keer dat ik mijn fiets daar aan de achterzijde gestald heb.

Dit dus (maar dan voorzijde):

 

As ik daar kom, kom ik aan met de randstadrail en ga ik direct rechtsaf de tunnel in naar de treinperrons. Deze, als die er nog hangt, kom ik dus niet tegen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat geldt voor mij ook, in de tijd dat ik daar kwam, kwam ik met de sprinter aan op spoor 3 en ging dan naar spoor 5 voor de IC of ik ging van spoor 6 naar 4. Maar er hangen dus wel degelijk schermen. Wat je denk ik zou willen zijn perronverwijzers, maar ik denk dat Laan van NOI niet aan de kwalificatie daarvoor voldoet.

Reputatie 3

Aan de andere kant (Parallelweg) hangt wel een TB14. https://goo.gl/maps/C2u2hSP5kuYkgvuj7

Scheelt je in ieder geval het onnodig naar boven lopen.

Mooi, maar dat zie je niet als je uit de metro komt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg trouwens de indruk dat het eerste perron (spoor 1 en 2) niet meer wordt gebruikt. Vroeger kwamen daar de treinen van en naar Hoek van Holland en die treinen rijden niet meer. Het perron is echter wel toegankelijk. Een ongebruikt perron kun je beter afsluiten.

Spoor 1 en 2 zullen in de toekomst weer gebruikt worden en worden zelfs verlengd zodat er IC's kunnen blijven stoppen. Zo is te lezen in het wijzigingstracébesluit.  

https://www.prorail.nl/nieuws/wijzigingstracebesluit-phs-rijswijk-rotterdam

 

 

Viersporigheid voor halteren van Intercity’s op station Schiedam Centrum

Er is gekozen om een deel van de Intercity’s wederom te laten halteren op station Schiedam Centrum, waardoor viersporigheid tussen Schiedam en Rotterdam noodzakelijk is. Bij het vaststellen van het Tracébesluit 2016 werd ervan uitgegaan dat twee van de vier sporen in het treinstation van Schiedam Centrum niet meer worden gebruikt voor reizigerstreinen (wel nog voor incidenteel goederenverkeer). Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) en de provincie Zuid-Holland vinden dit echter onwenselijk en hebben afspraken gemaakt met het ministerie om op het tracé Schiedam – Rotterdam deze sporen weer in gebruik te nemen voor reizigerstreinen, waardoor het mogelijk wordt om de Intercity’s uit en naar de richting Leiden te laten halteren op station Schiedam Centrum. Dit resulteert in een aantal wijzigingen in het spoorgebruik en spoorontwerp tussen de aansluiting Hoekse Lijn en station Rotterdam Centraal.

Reageer