@Jan Haverkamp Ik doelde meer op het feit dat de belastingdienst nog de moeite neemt om telefonisch contact op te nemen. Dat had de NS bijvoorbeeld in het geval van de 34 euro ook kunnen doen. En je hebt groot gelijk om het een klantenservice op locatie te noemen. Helaas is de ‘personal touch’ van de NS net even anders. De servicelocaties verdwijnen en daarmee een gedeelte van de dienstverlening. Als ik telefonisch contact opneem met de NS verwacht ik ook niet dat ik een manager aan de lijn krijg, maar wel iemand die me op zijn minst intern kan doorverbinden (al is het vanuit Paramaribo) met de juiste afdeling. ;)
In Eindhoven heet tenminste één van de twee Tickets & Service balies tegenwoordig ‘OV winkel’, maar die hebben dus personeel voor het NS gedeelte en het stads/streekvervoer.
Nog wel. De OV winkel aan de buszijde gaat weg. Daarmee dus ook de winkel van Hermes (de streekvervoerder)
Nog wel. De OV winkel aan de buszijde gaat weg. Daarmee dus ook de winkel van Hermes (de streekvervoerder)
Oh, lekker dan. Hopelijk nemen ze (Hermes/Bravo/Connexxion/Arriva) dan hun intrek aan de centrumzijde, want die hadden volgens mij nog best wat inloop.
Zoals reizigers van/naar Eindhoven Airport, of mensen die bepaalde abonnementen konden krijgen op vertoon van een brief van de gemeente of andere instellingen. Of een goedkoop zwem/schaats abonnement op je Stadspas (voor minima).
In de reeks van sluitingen van servicebalies op middelgrote stations staat Hilversum ook op de nominatie. Frappant is dat streekvervoerder Transdev (de naam van de moedermaatschappij van Connexxion wordt de nieuwe merknaam) op een steenworp afstand per 11 juli 2021 (ingangsdatum nieuwe vervoersconcessie Gooi en Vechtstreek) een servicebalie heeft geopend in het hoofdkantoor van Transdev.
https://www.transdev.nl/nl/klantenservice/contact
Met een beetje coördinatie tussen de vervoerders was er natuurlijk de mogelijkheid geweest om in Hilversum een OV-winkel te openen. Je zou er ook nog VVV-achtige activiteiten aan kunnen toevoegen.
In Nijmegen wil NS ook van de loketten af, jammer genoeg! Het is juist fijn, als er iemand is die mij kan helpen met bijvoorbeeld een dagkaart voor de fiets. Ik ben niet altijd even handig met mobiel of computer. Ik maakte een tijd geleden een praatje met een conductrice over een krantenartikel over dat mensen steeds minder 'live’ contact hebben met elkaar. Ze vertelde over een oude vrouw die ze eerder in de trein kwam. De conductrice wenste haar een goede morgen. De vrouw vertelde, dat zij de eerste was die haar dat die dag toewenste. Tegenwoordig zijn veel mensen te veel bezig met mobiels en dergelijke, in plaats met de (echte) mensen om hen heen.
Het is inderdaad heel spijtig dat grote bedrijven niet inzien dat persoonlijk contact/service veel meer tevredenheid geeft bij klanten dan een app of website. Die laatste moeten een aanvulling zijn op de service die persoonlijk gegeven kan worden maar helaas vervangt deze steeds meer die persoonlijke service.
En de NS is niet de enige, o.a. de banken sluiten ook in dat rijtje aan.
Het is inderdaad heel spijtig dat grote bedrijven niet inzien dat persoonlijk contact/service veel meer tevredenheid geeft bij klanten dan een app of website. Die laatste moeten een aanvulling zijn op de service die persoonlijk gegeven kan worden maar helaas vervangt deze steeds meer die persoonlijke service.
Misschien bij de volgende CAO onderhandelingen de salarissen bij NS bevriezen zodat er meer geld overblijft voor dienstverlening. Je kunt het geld tenslotte maar één keer uitgeven.
@Tamzin Ik denk dat je beter af bent om bij dit soort bedrijven eens goed naar de management lagen en RvB vergoedingen te kijken. Met goede service kun je ook verdienen als bedrijf, helaas kijken we steeds meer als econoom naar alles en mag niets meer geld kosten binnen bedrijven.
En zo spectaculair is de CAO verhoging bij de NS ook weer niet de laatste jaren.
Service verkoopt niet (meer), te duur geworden. De economen zijn ook wij als consumenten. Bij een klein prijsverschil laten wij bijvoorbeeld van alles via internet aanrukken met bovendien vervuilende bestelbusjes en laten de winkelier om de hoek met zijn service zitten.
Service verkoopt niet (meer), te duur geworden. De economen zijn ook wij als consumenten. Bij een klein prijsverschil laten wij bijvoorbeeld van alles via internet aanrukken met bovendien vervuilende bestelbusjes en laten de winkelier om de hoek met zijn service zitten.
Dit is inderdaad de realiteit. Maar of dit individualistische jachtige bestaan op zoek naar gemak en de goedkoopste prijs op de lange duur goed uitpakt, is maar zeer de vraag.
Neem die flitsbezorgers. Vroeger ging je lopend naar winkel op de hoek. Nu allemaal weg, weggeconcurreerd door grote jongens. Blijkbaar wordt het toch gemist, want de online flitsbezorgdiensten springen nu in dat gat. Binnen 10 minuten je vergeten boodschappen thuis bezorgd... waar je vroeger even naar de buurtwinkel liep
@Tamzin Ik denk dat je beter af bent om bij dit soort bedrijven eens goed naar de management lagen en RvB vergoedingen te kijken. Met goede service kun je ook verdienen als bedrijf, helaas kijken we steeds meer als econoom naar alles en mag niets meer geld kosten binnen bedrijven.
En zo spectaculair is de CAO verhoging bij de NS ook weer niet de laatste jaren.
Drie of vier leden van een RVB tikken niet aan, 10.000.conducteurs en machinisten wel.
Hoe je met service geld denkt te kunnen verdienen zou ik graag willen weten. Via nog hogere tarieven?
Vroeger is niet meer. Toen veel stations meerdere loketten hadden met personeel. Toen NS het alleenrecht had op treintjes rijden. En vadertje staat alle tekorten aanzuiverde. Wat was het toen makkelijk allemaal!
Vroeger is niet meer. Toen veel stations meerdere loketten hadden met personeel. Toen NS het alleenrecht had op treintjes rijden. En vadertje staat alle tekorten aanzuiverde. Wat was het toen makkelijk allemaal!
Andere tijden.... In sommige andere landen bestaat het nog (voor een groot deel): België, Portugal, Tsjechië bijv. Daarom is de trein er zo goedkoop, maar modern is het meeste materieel niet. En de ritfrequenties houden niet over. Het oude systeem heeft zowel voor-als nadelen.
Service verkoopt niet (meer), te duur geworden. De economen zijn ook wij als consumenten. Bij een klein prijsverschil laten wij bijvoorbeeld van alles via internet aanrukken met bovendien vervuilende bestelbusjes en laten de winkelier om de hoek met zijn service zitten.
Dit is inderdaad de realiteit. Maar of dit individualistische jachtige bestaan op zoek naar gemak en de goedkoopste prijs op de lange duur goed uitpakt, is maar zeer de vraag.
Goedkoop gemak is ons streven, het resultaat wordt vooruitgang genoemd.
Neem die flitsbezorgers. Vroeger ging je lopend naar winkel op de hoek. Nu allemaal weg, weggeconcurreerd door grote jongens. Blijkbaar wordt het toch gemist, want de online flitsbezorgdiensten springen nu in dat gat. Binnen 10 minuten je vergeten boodschappen thuis bezorgd... waar je vroeger even naar de buurtwinkel liep
(Flits)bezorging kan gezien worden als een vorm van service waar wij (nog) wel iets voor willen betalen. Op een praatje hoef je daarbij echter niet te rekenen.
Het kan ook anders. Zo vroeg mijn kapper mij onlangs bij zijn pensionering of ik wel wist dat ik al die jaren gratis geknipt was. Ik had namelijk enkel voor het fijne gesprek betaald.