Kan NS op meerdere stations Starbucks, Burger King, AH to Go, service balie(s) en bemenste toiletten plaatsen en deze stations afsluiten met poortjes. Ook de services dan open tot 22:00 of later. Dan met name waar IC, sprinters en stoptreinen komen.
Als de overheid ervan uitgaat dat de prijs van groenten, fruit en vis omlaag gaat. Door de btw ervan af te schaffen. Kunnen supermarkten, winkels op stations etc gewoon de prijs ook weer door diezelfde marktwerking hetzelfde laten. Als iets €1 per kilo kost inclusief belasting hoeft het als die belasting verdwijnt niet 91ct per kilo te worden, de verkoper bepaald immers de prijs. Het blijft dan €1 per kilo
Gewoon uit nieuwschierigheid, maar hoe denkt u dat markt werking onze maatschappelijke problemen gaat oplossen waar de markt geen belang in heeft, zoals het groeiende percentage obesitas maar ook andere onderwerpen o.a. luchtvervuiling?
Suiker en vet zijn altijd populairder geweest. Een kroket uit de muur vind ik ook lekkerder dan een sinaasappel, maar qua voedingswaarde nogal een verschil. Kan me voorstellen dat met name jongeren daar niet over nadenken, die gaan in de schoolpauze massaal curry- en frikandelbroodjes halen bij de supermarkt en gooien eventueel van thuis meegekregen volkorenbrood met kaas weg.
Kaas is ook ongezond volgens de puriteinen, zit erg veel vet en zout in en daar word je weer dik van. Ook in brood zit veel zout.
Het is een waanidee dat McDonalds veel ongezonder is dan wat de bakker aan broodjes bakt of wat in een koffietent of eetcafe te krijgen is.
Gewoon uit nieuwschierigheid, maar hoe denkt u dat markt werking onze maatschappelijke problemen gaat oplossen waar de markt geen belang in heeft, zoals het groeiende percentage obesitas maar ook andere onderwerpen o.a. luchtvervuiling?
Misschien moeten mensen dat zelf weten in plaats van dat de overheid zich overal mee meent te moeten bemoeien. Veel mensen hebben genoeg van dit soort linkse betutteling, die daarnaast ook nog eens niet objectief is omdat er vaak de belangen c.q. lobbies van kleine middenstanders en lokale producenten achter zitten.
Misschien moeten mensen dat zelf weten in plaats van dat de overheid zich overal mee meent te moeten bemoeien. Veel mensen hebben genoeg van dit soort linkse betutteling, die daarnaast ook nog eens niet objectief is omdat er vaak de belangen c.q. lobbies van kleine middenstanders en lokale producenten achter zit.
En ik maar denken dat ik hier op een treinforum zit. Gaat dus meer over obesitas, luchtvervuiling. AH to go, Starbucks enz.enz. wat mij betreft snel een slotje op dit soort topics.
Als de overheid ervan uitgaat dat de prijs van groenten, fruit en vis omlaag gaat. Door de btw ervan af te schaffen. Kunnen supermarkten, winkels op stations etc gewoon de prijs ook weer door diezelfde marktwerking hetzelfde laten. Als iets €1 per kilo kost inclusief belasting hoeft het als die belasting verdwijnt niet 91ct per kilo te worden, de verkoper bepaald immers de prijs. Het blijft dan €1 per kilo
Dat is onbelangrijk, de overheid dient zich nergens tot bijna nergens mee te bemoeien en obesitas is het probleem van het individuele persoon. Niet van de staat of marktwerking. De overheid en ook niet de marktwerking hoeft die onzin op te lossen die aangehaald worden, zoals obesitas, luchtvervuiling Etc.
We gaan inderdaad behoorlijk off topic.
Misschien moeten mensen dat zelf weten
Het probleem juist is dat veel mensen zelf geen bewust hebben of kwetsbaar zijn voor marktexploitaties - terug op topic bijvoorbeeld, express een frituurlucht verspreiden over een station om mensen die hun eetlust niet in bedwang kunnen houden te lokken is niet etisch.
Daarbij zijn er mensen (zoals ik) die echt misselijk worden van frituurlucht en vanaf dat moment gaat het niet meer om marktwerking maar welzijn van je medemens.
Ik ben ook voor markt werking voor alles waar mogelijk, maar als mensen er last van hebben dan hoor je deze groep te beschermen.
Dat is onbelangrijk, de overheid dient zich nergens tot bijna nergens mee te bemoeien en obesitas is het probleem van het individuele persoon. Niet van de staat of marktwerking. De overheid en ook niet de marktwerking hoeft die onzin op te lossen die aangehaald worden, zoals obesitas, luchtvervuiling Etc.
Obesitas en luchtvervuiling zijn geen onzin. Dit zijn dingen waar mensen aan sterven. Doet u alstublieft fatsoenlijk over zeer serieze onderwerpen.
Mensen langs de snelweg en drukke wegen hebben eerder kans op lichamelijke problemen en vroegtijdige sterfte. Wat kan volgens u de 'individueel' hier aan doen, vooral als er geen geld is om te verhuizen?
Wie lost dit voor hen op?
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.