Is het mogelijk vanaf Rotterdam Stadion te reizen ook als je niet naar het spel gaat maar simpelweg om die tijd de trein wil pakken? Zo ja, waar is de ingang?
Volgens mij is Rotterdam Stadion alleen voor en na een wedstrijd van Feyenoord in gebruik. Je moet dan vanaf het Plein bij de Kuip reizen. Hier zullen geen reguliere kaartjes voor zijn aan te schaffen denk ik.
Volgens mij kan je gewoon in/uitstappen en kom je op het stadionplein terecht. Uiteraard alleen tijdens voetbalwedstrijden.
Al is de overheid wel van plan om van Rotterdam Stadion een gebruikelijk station te maken die niet alleen gebruikt wordt voor voetbalwedstrijden.
Rotterdam Stadionpark
https://www.prorail.nl/projecten/mirt-rotterdam-station-stadionpark
Je zult alleen lang moeten wachten, het zal minstens tot 2033 duren voordat dit klaar is.
Nee, dat kan niet. Als je het station uitloopt kom je direct uit bij de toegangspoorten van het stadion waar je je ticket voor de wedstrijd moet laten zien, waarna je via een brug het stadion binnengaat. En andersom kun je dus ook alleen vanuit het stadion naar het station toe.
Je kunt er dus niet in- of uitstappen als je niet voor de wedstrijd komt.
Is dat zo? Dacht dat je dan op het stadionplein uitkomt. Maar het is lang geleden dat ik er ben geweest.
Tijdens wedstrijden heb ik er geen ervaring mee, maar tijdens de open dag van Feyenoord was het station ook regulier te gebruiken, je kon vanaf straat gewoon het station in en je kunt er in- en uitchecken met de OV-chipkaart.
Er is inderdaad ook een poort aan de zijkant die ze open kunnen zetten, dan kom je uit op het stadionplein en kun je ook als reguliere reiziger in- en uitstappen.
Maar mijn ervaring is dat deze bij wedstrijden gesloten blijft, en je dan via de brug bovenlangs moet. Maar het zou ook kunnen dat dit per wedstrijd verschilt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.