Skip to main content
beantwoord

Telkens zeer smerige heren toiletten Utrecht CS

  • 12 July 2024
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Gisteren maakte ik weer eens gebruik van de herentoileten Utrecht CS. daar maak ik regelmatig gebruik van. In tegenstelling tot de toiletten op b.v. Amersfoort CS, waren deze zoals gebruikelijk zeer smerig. de potten zijn smerig, de bril is smerig en de vloer zit vol urine.
Eveneens is het gebruikelijk dat een aantal wc deuren op slot zijn gedaan zodat slechts een paar toiletten daadwerkelijk gebruikt kunnen worden en dat je onvermijdelijk moet wachten tot er een vrijkomt. Zelfs als er bijna verder niemand is. 

Ik heb het personeel hier gisteren (net als eerdere malen) opnieuw op aangesproken en heb ( de uitbater? ) met de smerigheid geconfronteerd. Meestal zitten ze in het hokje vooraan te kletsen. 
ik heb graag een bedragje over voor de toiletten. Maar dan mag je verwachten dat de uitbater gewoon zijn werk doet. 

Mijn vraag zou nog zijn of de uitbater contractuele prestatie afspraken heeft en of (ProRail) toeziet op naleving? 
 

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Er zullen vast wel afspraken hierover zijn. In hoeverre er hierop toegezien wordt? Geen idee. Al heb ik wel een vermoeden. 

Erg vervelend @Johan56 dat je zo'n onhygiënische situatie aantreft. Als het melden bij het personeel niet helpt kan je natuurlijk altijd een melding doen bij het NVWA.

Een bemenst openbaar toilet hoort vanzelfsprekend minimaal zo schoon te zijn als je toilet thuis, om het overdragen van bacteriën en andere ziekteverwekkers te voorkomen.

Reputatie 3

Ik heb ook steeds dezelfde ervaring wat betreft de beschikbare toiletten/waarom is dat...?

Reputatie 7
Badge +1

Die ervaring heb ik ook. Op de veel van de grotere stations zijn de toiletten een smerige bende, vergelijkbaar met de toiletten in de treinen. De wc-hokjes zelf liggen vaak vol met toiletpapier en rondom de wasbakken is het vaak een bende met water en droogdoekjes. Ook doen 9 van de 10 keer de dispensers voor afdroogdoekjes het niet en dan wordt er een losse rol met papier neergezet, die vanzelfsprekend kleddernat wordt.

Niet alleen in de treinen, maar ook daarbuiten lijkt het alsof er nog amper wordt schoongemaakt.

@Vareo, ik heb overigens wel eens gezien dat er een man de toiletruimte in kwam om een controle op schoonmaak etc. te doen. Dat was ook op Utrecht Centraal, waar het toen ook niet bepaald fris was.

Het is al even bij de juiste personen aangekaart, dus hopelijk merk je snel verbetering. Wat de afspraken hier precies zijn moet ik je schuldig blijven.

Reageer