tijdweergave op poortjes | NS Community
beantwoord

tijdweergave op poortjes


Reputatie 7
Badge
Op Amsterdam Centraal (centrumzijde middendoorgang) klopt de tijdsweergave niet op elk poortje. Vanochtend stond het poortje waar ik wilde inchecken nog op 8.54 terwijl het volgens de stationsklok al 20 seconden 8.55 was. Poortje ernaast stond wel al op 8.55. Kortom: Het systeem is niet foutloos.

Dit betekent dus, dat als je niet goed op de zeer klein weergegeven tijd let, zoals weergegeven op het poortje, je je korting misloopt, terwijl de rest van de wachtenden zich al (hopelijk) met korting door de poortjes begeven.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 July 2016, 13:32

Bekijk origineel

123 reacties

Zo lastig kan het toch niet zijn????



https://www.youtube.com/watch?v=dybLxFNp374
We zijn afhankelijk van andere afdelingen en factoren. Zo gaat dat nou eenmaal. Het staat in ieder geval op onze agenda's.
Heeft iemand al ondervonden wat er gebeurt als je incheckt bij het ene poortje en daarna de incheck annuleert bij het poortje ernaast, terwijl dat volgens de ongelijk lopende klokken in de omgekeerde volgorde gebeurde?
Heeft iemand al ondervonden wat er gebeurt als je incheckt bij het ene poortje en daarna de incheck annuleert bij het poortje ernaast, terwijl dat volgens de ongelijk lopende klokken in de omgekeerde volgorde gebeurde?
Sivan NS, zou je eens kunnen navragen, wat er in dit geval zou gebeuren?
Heeft iemand al ondervonden wat er gebeurt als je incheckt bij het ene poortje en daarna de incheck annuleert bij het poortje ernaast, terwijl dat volgens de ongelijk lopende klokken in de omgekeerde volgorde gebeurde?

In de schermprints van janjan zien we wel het omgekeerde. Eerst de uitcheck om 11:20 en vervolgens opnieuw inchecken om 11:19. Aangezien het om een gratis reis gaat is voor mij niet duidelijk of dit nu goed gaat, of dat er eigenlijk check-in geannuleerd had moeten staan in twee van de gevallen.
De tijdsaanduiding bij poortjes die naast elkaar staan is op Sloterdijk, Hoorn en Hoorn Kersenboogerd weer gelijk.
Reputatie 6
Badge +2


Wat is dit? Scherm? Print? Automaat? Website?
Wat heb je gedaan? iuiuiu?

Ik denk dat de echte volgorde bepalend is voor de transacties, maar meen me te herinneren dat het van de automaatsoort afhangt of de transacties op geregistreerde tijd gesorteerd worden weergegeven of in de echte volgorde waarin ze op de kaart gezet zijn en nog staan. bijdragevandennis
@Dennis

Het gaat om de s van seconden. Dit is een scan van een print van een uitdraai van mijn reisinformatie. :)

Gewoon ff tussen de poortjes heen en weer rennen. :)

iuiuiu?
Ik wacht nog steeds een reactie af, ik hoop hier dinsdag/woensdag antwoord te kunnen geven.

En?
Ik stuur Erryt even een reminder, janjan!
Reputatie 6
Badge +2
iuiuiu?
i=in, u=uit.
@Dennis,

Wat heb je gedaan? iuiuiu?


Correct! Nu nog het juiste muziekje erbij.

A in
B uit
C in
B uit
C in
B uit

Niet aan de grote klok hangen hé 🙂
Ik stuur Erryt even een reminder, janjan!

Een reminder kan geen kwaad :)

Ik moet jullie helaas nog teleur stellen. Ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik blijf er achteraan gaan en zal jullie op de hoogte houden.
Ik moet jullie helaas nog teleur stellen. Ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik blijf er achteraan gaan en zal jullie op de hoogte houden.

Staat de vraag uit bij dezelfde mensen die eerst (reactie 4) het verkeerde antwoord geven?
Staat enkel de vraag uit waardoor dit verschil wordt veroorzaakt of is er meteen ook een opdracht uitgezet om dit probleem op te lossen?
Hiervoor heb ik meerdere mensen benaderd. Tevens heb ik ook weer de afdeling die mij het antwoord gaf (reactie 4) aangesproken. Ik heb nog niets vernomen dat er opdracht is gegeven dit probleem op te lossen.
Het probleem is dus wel geconstateerd begrijp ik ?
Reputatie 6
Badge +2
Wat heb je gedaan? iuiuiu?

Correct!

Met deze nieuwe informatie kan uit je lijstje inderdaad geconcludeerd worden dat niet alle klokken gelijk liepen (als je iiiuuu had gedaan was je lijstje gewoon wat verwacht kon worden).
Moet de trein halen, maar zo te zien lopen de klokken op Amsterdam Centraal weer gelijk.

@macca728,
Een volmondig JA:? is wel duidelijker. Tenzij er natuurlijk niks aan de hand is.
Het was inderdaad zo dat de klokken tijdelijk niet gelijk liepen. Door een systeemaanpassing hebben de poortjes (niet de paaltjes) meerdere dagen niet hun interne klok kunnen synchroniseren, en zijn daardoor uit de pas gaan lopen. Met een kleine slag om de arm is dit nu landelijk aangepast, en moeten de klokken vanaf heden/zeer binnenkort weer gesynchroniseerd worden volgens de ‘Utrecht tijd’. Het is dus opgelost. Alsnog ben ik zeer benieuwd of jullie nog verschillen kunnen vinden op 1 van de stations.
Het was inderdaad zo dat de klokken tijdelijk niet gelijk liepen. Door een systeemaanpassing hebben de poortjes (niet de paaltjes) meerdere dagen niet hun interne klok kunnen synchroniseren, en zijn daardoor uit de pas gaan lopen. Met een kleine slag om de arm is dit nu landelijk aangepast, en moeten de klokken vanaf heden/zeer binnenkort weer gesynchroniseerd worden volgens de ‘Utrecht tijd’. Het is dus opgelost. Alsnog ben ik zeer benieuwd of jullie nog verschillen kunnen vinden op 1 van de stations.

Die interne klok kan dus al na een paar dagen meer dan een minuut afwijken:?
@Erryt NS

Bedankt voor het uitzoeken !!
Bedankt, Erryt, zowel voor het uitzoeken als voor de uitleg.
Dat kan ik enorm waarderen, dat jullie Erryt nog even bedanken voor zijn harde werk. Dank daarvoor.
Inderdaad mooi om te zien dat er een probleem via dit forum is opgelost!

Reageer