Skip to main content

Vanaf 15 december zal de ICNG vanaf een groot aantal nieuwe stations gaan rijden. In diverse topics wordt gevraagd hoe de toeslag te laden voor het stukje Schiphol-Rotterdam. Uit berichten van o.a. ​@Daniel heb ik inmiddels begrepen dat er op de stations toeslagzuilen worden geplaatst. Kan NS hier een overzicht plaatsen op welke stations allemaal toeslagzuilen worden geplaatst en wanneer deze effectief te gebruiken zijn. Ook op X komt deze vraag inmiddels frequent voorbij. Lijkt mij dus ook voor de webcare medewerkers zelf handig als er één lijst is met data.

En voor de duidelijkheid. Als er op die lijst staat dat een paaltje op 20 december geplaatst gaat worden en die er op 21 december niet blijkt te staan dan ga ik hier echt geen punt van maken. 

Kan NS hier een overzicht plaatsen op welke stations allemaal toeslagzuilen worden geplaatst

O.b.v. andere topics: op qlle stations waar deze treinen gaan stoppen (en ze nu nog niet staan) m.u.v. Lelystad Centrum.

Een dergelijke lijst is nu niet in handen van de klanteNService. Ik heb gevraagd of deze er kan komen, maar beloof niets.

Waarom m.u.v. Lelystad eigenlijk? Is dat niet ook gewoon een communicatieblunder?

Ze zouden wel in Lelystad moeten komen, maar niet direct op alle perrons, terwijl de HSL-treinen (door last-minute wijzigingen) wel afwisselend alle perrons gaan gebruiken. Wellicht is dat opgevat als ‘er komen geen paaltjes in Lelystad’.

Sterker nog, ze gaan gepland van beide perrons vertrekken in Lelystad, de 2400 vertrekt namelijk standaard vanaf spoor 1 en de 9500 standaard vanaf spoor 3.

Vanaf 14 december 2024 staan er op deze stations een HSL toeslagzuil:

Breda
Rotterdam Centraal
Schiphol Airport
Almere Buiten
Almere Centrum
Amsterdam Zuid
Duivendrecht
Lelystad Centrum
Amersfoort Centraal
Amersfoort Schothorst
Hilversum

Sterker nog, ze gaan gepland van beide perrons vertrekken in Lelystad, de 2400 vertrekt namelijk standaard vanaf spoor 1 en de 9500 standaard vanaf spoor 3.

Klopt, maar in eerdere versies stond alles op 1 en 2. Niettemin wel fijn dat Sascha hierboven inderdaad bevestigt dat er paaltjes komen.

Waarom m.u.v. Lelystad eigenlijk? Is dat niet ook gewoon een communicatieblunder?

Excuus, ik had dat foutief afgeleid uit dit topic https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/toeslagpaaltjes-hsl-87911 dat door de onjuiste en onterecht als beste antwoord aangemerkte reactie vanuit NS dit nogal een waarig verhaal heeft gemaakr.

Excuus, ik had dat foutief afgeleid uit dit topic https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/toeslagpaaltjes-hsl-87911 dat door de onjuiste en onterecht als beste antwoord aangemerkte reactie vanuit NS dit nogal een waarig verhaal heeft gemaakr.

Vandaar ook dat ik dit topic heb aangemaakt. Het lijkt mij nu wel duidelijk voor iedereen.

Vandaar ook dat ik dit topic heb aangemaakt. Het lijkt mij nu wel duidelijk voor iedereen.

Kan bevestigen dat Lelystad Centrum HSL toeslagzuil heeft op de 2 middenperrons. Scheelt me € 1,16 in de daluren. Online en via betaalautomaat is het wel € 2,90 in de daluren. 

Reageer