beantwoord

trein rijdt door zonder stoppen

  • 3 November 2020
  • 9 reacties
  • 805 Bekeken

Wtf. Trein rijdt gewoon langs het station. Tilburg universiteit richting Dordrecht. Waarom stopt die niet gewoon. De berichtgeving laat ook zwaar te wensen over.

icon

Beste antwoord door Edwin 3 November 2020, 09:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is vanaf hier ook speculatie, maar in dit soort gevallen gebeurt het wel eens dat een machinist ‘vergeet’ te stoppen. Fout natuurlijk, maar er zal in dat geval geen communicatie zijn als het per ongeluk is. Hooguit achteraf en dat schiet ook niet op. Leuk is anders, maar ik veronderstel dat het om een menselijke fout gaat. 

 

Mogelijk kunt u een beroep doen op Geld Terug bij Vertraging. Zie ook het bericht van @Edwin hieronder. Het is plausibel.

Reputatie 7
Badge

Als het die van 8:19 was, die had een kwartier vertraging. In dat geval wordt er nog wel eens voor gekozen om de stop op Universiteit eruit te halen en dat is hier ook gebeurd : https://treinposities.nl/ritinfo/20201103/306623

 

Als dat niet is omgeroepen, is daar een fout gemaakt, die moet dan wel even doorgegeven worden.

Er zou een trein i.p.v. 8:22 om 8:39 vertrekken. Die kwam ook maar reed gewoon door.

Ik lees dir soort berichten elke maand wel eens een keer. Wat ik mij afvraag waarom is Tilburg Universiteit elke keer het haasje?? Lijkt mij dat dat station in ieder geval veel uitstappers heeft op die tijd. Tilburg Reeshof lijkt mij eerlijk gezegd dan een logischere keus om over te slaan.

 

En over het ontbreken van communicatie tsja dat weten we inmiddels wel. Dat doorgeven gaat helaas niets verbeteren. 

Reputatie 7
Badge

Ik lees dir soort berichten elke maand wel eens een keer. Wat ik mij afvraag waarom is Tilburg Universiteit elke keer het haasje?? Lijkt mij dat dat station in ieder geval veel uitstappers heeft op die tijd. Tilburg Reeshof lijkt mij eerlijk gezegd dan een logischere keus om over te slaan.

 

En over het ontbreken van communicatie tsja dat weten we inmiddels wel. Dat doorgeven gaat helaas niets verbeteren. 


Waarschijnlijk omdat Universiteit door 2 series bediend wordt: De trein vanuit Den Bosch naar Dordt en de trein vanaf Eindhoven naar Universiteit. Bij het overslaan door de trein vanuit Den Bosch, wordt dit in de trein omgeroepen in Tilburg, zodat mensen daar kunnen overstappen op de andere serie. Zeer vervelend voor reizigers die op Uni staan voor de richting Breda uiteraard.

Badge +3

Kan nog gekker…

Maar goed, deze rijdt sowieso niet als ik het zo zie (politie-inzet/bommelding Utrecht)

Edit: Toch wel.. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat deze dan toch rijdt vanaf Den Bosch is omdat er vanaf daar een extra trein is ingelegd met nummer 302973 en die is ook gewoon gestopt op Eindhoven, al was het met enkele minuten vertragin. De oorspronkelijke trein is niet verder dan Amsterdam centraal gekomen.

Badge +3

Dat deze dan toch rijdt vanaf Den Bosch is omdat er vanaf daar een extra trein is ingelegd met nummer 302973 en die is ook gewoon gestopt op Eindhoven, al was het met enkele minuten vertragin. De oorspronkelijke trein is niet verder dan Amsterdam centraal gekomen.

Klopt, een paar minuten later stond het wel goed in de planner.

Reputatie 2

Ik vermoed dat dit op dit tijdstip vaker gebeurt omdat de sprinter naar Dordrecht dan de intercity naar Dordrecht in de weg zit (1922 https://treinposities.nl/ritinfo/20201109/1922 )Om de vertraging in te lopen wordt dan besloten Tbu niet te bedienen omdat die ook bedient wordt door de 5200.

Netjes is het natuurlijk niet als daar niet over gecommuniceerd wordt.

Reageer